Dricker hallonte och forfryser fingrarna annu en gang.

Jobb jobb ater jobb, hela veckan. Har absolut ingen rakning over hur manga ggr jag har akt hit och dit till alla skolor nu.

Hela veckan har varit fullt upp.
Har fatt ett aterfall i huvudvark, nastan varenda kvall nu. Precis som jag hade forra sommaren.
Jag klarar av stress, det far mig att gora nagot i tid - men det tar verkligen pa nerverna och ja.. sa kommer huvudvarken.

Men jag far helt enkelt sta ut med det.

Hade organisations mote i mitten av veckan.
Fick reda pa att min svenska koordinator hade gjort ett litet misstag genom vad hon informerade mig oc Kickan innan vi drog hit.
Jag trodde att mitt projekt skulle paga i 10 manader. Sa ar inte fallet, 11 manader sa Joanna nar jag pratade med henne.
Sa jag kommer inte hem forran i slutet av juli. . . Hade inte raknat med det. Trodde jag skulle fa spendera min tid hemma under sommaren.
Men vad vet jag, det kanske ar bast sa. Har val lite mer tid pa mig att bestamma och planera och fa lite ideer infor vad jag vill gora efter denna tid har i Polen.

Har ju funderingar over att planera en youth exchange i host. Alltsa aterkomma hit, bara en tid, och organisera nan vecka eller tva for manniskor som vill komma hit fran olika lander.
Ja jag aterkommer om det, och kan forklara det lite mer. OM det nu skulle bli av alltsa.

Tittade ut genom fonstret och sag sol!

Inte en snoflinga sa langt mitt oga kan racka!


Blev sa glad att jag studsade fram till balkongen, oppnade och holl pa att forfrysa foten nar jag stack ut den (kan ju ha berott pa att jag inga strumpor bar) , det blaste - alot!

Naja....
Trakig dag har det vart.

Igar var det party.
Vi bestamde att det skulle bli fixat hemma hos de andra i Gorkiego.
Jag blev lite....sen. 2 timmar ungefar. Men det gjorde ingenting. De hade val saker att sysselsatta sig med kan jag tro.
Jag hade ju massor av saker att fixa och dona innan jag kunde dra nanstans.

Iaf. Tillslut kom jag dit - och festen kunde borja!

Jag Jana Clem och Stefan skulle spela lite kort. Eller nja, jag tycker inte att det ska kallas for kortspel. Det handlar ju bara om tur! Och jag ager ingen tur!
Vi skulle spela "Cant" - det ar ungefar som Tecken.
Man spelar i par och skall komma overens om ett tecken som man ska visa sin partner om man har tre kort i samma farg eller tal. Och denne skriker Cant! Och man far en poang.
Och om man ser att ens partner ger ett tecken sa ska man skrika Cant! och man far en poang.
Poangen ar ju aven att komma pa vad ens motspelare har for tecken. Om man misstanker vad de har for tecken sa skriker man stop och sedan cant och tvingar dem visa sina kort(om de har farg eller triss sa vinner man deras poang. Ha ha
Jag och Stefan hade ett otroligt daligt tecken fick vi erfara - eftersom Jana och Clem kom pa det!
Fattar inte hur jag kunde glomma bort mitt master-tecken som jag brukade anvanda forut! Vinner jag alltid pa.
Kan inte saga vad det ar, om jag nu nangang skulle spela detta med nan av mina trogna lasare.....
Clem retade gallfeber pa mig i over en timme efter att de hade vunnit. Hade nastan lust att spotta i hans olglas. .

Senare sa skulle vi till Kaliska (klubben med de roliga toaletterna)
Hatar den klubben, ar skittrakig!
Hatar musiken, hatar manniskorna, hatar att det ar sa trangt, hatar att det ingen luft finns innanfor vaggarna!! Stefan klattrade pa vaggarna(hur han nu lyckades med det) och oppnade ett fonster.
Gick inte att dansa, fanns ingen space overhuvudtaget. Jag kunde rora mig tva centimeter till vanster och fem millimeter till hoger. Det var allt.
Alltid van att det kommer mer eller mindre kladdiga man och bjuder upp en men denna gang sa var det en rolig kille som bjod upp mig till....vals! Jag blev sa full i skratt att jag t.om tackade ja.
Fan vad jag garvade.

Stannade inte sarskilt lange. Gick hem vid tre. Missade bussen med tre meter och fick ga hem. (Aldrig att jag star dar och vantar i en halv timme pa nasta buss!)

Wow, jag fick ju sovmorgon idag.
Kan ju aven ha berott pa att Marit akte till Poznan i fredags - sa jag har hemmet for mig sjalv. Wohoo.

Ja just, i torsdags sa var jag i Sieradz och hade en workshop.
Aven dar sa fick man samma valkomnande som i Piotrkow.
De var sa glada och stolta over att ha en dar, och sa vidare.
Fick en irriterande klass, och en mer irriterande larare. Det var en nunna, eller snarare en syster.
Hon valde mig istallet for Clem.
Vet inte om det berodde pa om han var kille eller for att hon rakade se mitt vackra kors som jag har burit sen jag fick det av syrran pa konfirmationen.
Suck.
Iaf sa var det en otroligt falsk ...syster. Alltsa nunnan, inte du Loys. ;P
Hon fragade sa mycket fragor hela tiden under hela besoket i Sieradz, och nar man talade med hon sa fick man bara en pipigt "mmmhm" till svar. Och hon talade med en brittisk accent sa hon lat som en hogfardig pimpinett stropp!
Vi var dar alltsa hela dagen, och efter 'jobbet' sa skulle hon visa mig och Clem runtom i staden, med tva elever pa slaptag.
Hon visade oss kyrkan (vad annars?), och vi sprang omkring overallt och hon berattade en massa historia om allt. Mest om andra varldkriget saklart, mkt intressant - faktiskt.
Sedan skulle hon bjuda oss pa pizza.
Pizzan var magnifik, men sallskapet var en annan historia.
Kande att det var dalig atmosfar, och eleverna var for blyga att saga nanting.
Systern talade om en massa skit i borjan, men sedan tystnade hon. Jag och Clem forsokte fa i gang samtal lite da och da. Men sedan var jag helt ute med ideer, man fick ju ingen respons!
Sedan efter 7 minuter av tystnad sa fragade jag helt plotsligt om hon alltid har varit larare och vad hon ar larare i forutom engelska.
Fick bara ett struntfornamnt "yes" till svar. Och sedan ett "Why do you ask??" som om att jag hade slagit henne eller nat.
"Jammen va i helvete, jag fragade ju bara!" hade jag lust att saga. (Delete the curses...)

Karringfan.
Clem sag nastan skrackslagen ut. Jag stirrade pa henne ett tag. Och helt plotsligt var hon som vanligt.
Schitzofreni sager jag bara.....


Nasta vecka sa ar mina vanliga workshops ar over - iaf for en vecka.
Pa mandag sa skall vi alltsa borja med vara Springworkshops pa dagis och dylikt.
Hoppas att det blir roligt. Kan fortfarande inte snacka polska, sa ungarna kommer val inte fatta ett skit om vad jag forsoker saga dem... men men.

Och nasta torsdag kanske Lisa ska komma hit! Lisa ar alltsa en annan volontar fran Sverige som bor i Białystok, uppe i norr. Hon ar narmare sverige an jag alltsa.
Vad jag kan saga om henne ar att hon ar en galen och glad manniska som hatar det polska spraket. Hon kanske ar samre an jag till och med ;P Ha ha


Men jag tror nastan att jag vagar saga att varen verkligen ar har.
Sommaren ar iaf inte langt borta.
Vinterdepressionen ar over for manskligheten!



Pa pa!
(och det betyder inte pappa, jag tror att jag har forklarat det forut...)

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Näe, ännu en månad att räkna till innan vi får träffa dig?? Fyyyy alltså! Saknar dig så!! Min syster yster...suckar tungt



Hoppas innerligt din vår är på väg, våren här är smygande men solen lyser och det värmer i den sjuka och trötta själen... Puss!

2009-03-22 @ 13:12:06
URL: http://www.lindarna.net
Postat av: Louise med familj

Hej!

Du kanske börjar tycka mer & mer om Polen så du kanske stannar där?Hoppas bara så inte är fallet.

När var det mamma skulle besöka dig?Kram

2009-03-23 @ 19:37:32
Postat av: The Creator

Nieee, knappast att jag stannar har. Ett tag bara ;)

Mamma kommer nangang i var, jag hoppas det blir april, maj. Men ingen vet annu - hon maste bli battre i knat forst. Och jag maste ta reda pa hotellstandard och ta reda pa lite oppetider angaende auschwitz och sa vidare....

2009-03-24 @ 11:41:22
Postat av: chrille

ja de stämmer att jag glömde korpiklaani, men som du förstår så är inte listan 100% up to date heller...



Kul att vara Anonym va? :D

2009-03-27 @ 17:20:00
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

snacka om lat, jo som sagt du lämnar spår :D

2009-03-28 @ 15:40:28
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: chrille

snacka om lat, jo som sagt du lämnar spår :D

2009-03-28 @ 15:40:48
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: jankey

men dumma själviska Polen som behåller dej en månad till! förstår dom inte att dom måste dela med sig, vi vill ju också träffa dej :p

2009-04-03 @ 19:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0