Back in Polackland igen


Oliver, 51 cm, 3625 g

Forst och framst sa skall jag beratta att denna sota unge kom till varlden idag kl 13.16.
Sa nu har det sammanlagt ploppat ut 9 syskonbarn sedan jag var 11 ar.
Syrran skickade mess och det var en stralande overraskning. Ja, visserligen sa visste jag ju att den skulle komma snart men inte sa snart.
Oliver skall han fa heta. Sjalvklart blev det en grabb, det hade jag sagt sen innan han blev patankt ens.=)



Sa, nu ar man back in Polackland.
Eller jag har funnits har ett bra tag nu. Inte gjort sa mkt. Egentligen. Finns inte sa mkt att gora.
Eller jo. Jag maste skriva en rapport, men Joanna har inte skickat filen annu - sa jag kan inte paborja det forran hon far fingrarna ur arselet.
Aven sa maste jag slutfora min youthpass, men da maste min mentor ha tid forst. Hon skall narvara medan jag skriver den.

I helgen sa hade vi varan "final party", enligt mig sa var det nat av det trakigaste jag har narvarat. Nej nej nej, kom inte och sag "fan vad pessinmistisk du ar Natha", visserligen sa ar jag det - oftast- men inte denna gang. Ar bara arlig och talar sanning. Som jag brukar...
Inget jag kan beratta dar. De som ar intresserade kan ju fraga, men jag tror inte det ar sa intressant att hora.



Som jag namnde nagra rader innan sa har jag kommit tillbaka till Polen, var hemma ett bra bra tag. Alldeles for lange enligt alla har i Polen. De hade tydligen saknat mig och hade funderat pa om jag hade dott eller rakat ut for nan helikopter olycka eller liknande....
Nej, det har jag ej. Jag rakade bara stanna hemma otroligt lange. Men det behovdes. Eller ja, det hade nog kanske rackt med tva och en halv vecka. Nej, jag vet inte. Men jag fick atminstonde traffa familjen och ett par vanner och snacka ihjal mig genom det svenska spraket. Uppskattas alltid.

Vad hande da i Sverige?
Tanken var att komma for pappas skull och fira hans 60 arsdag.
Det gjordes det.
Nastan hela familjen var dar.

Alltid ata det mjukaste forst..


Det sjongs for 60 aringen



Brorsan lyckas gomma sig anda...



Vackert leende akta makar.


Sot mor och son.


Hon kan charma en sten..


Iaf, Tess och Frasse hade lagat mat hela dagen till pappas ara, och sedan blev det tarta, snask, och sa fick man creds for min varldsomtalande sockerkaka. Inget att skryta om direkt..
Pappa fick btw en ny kyl och hemtelefon av oss allihop. Mkt mkt, nodvandiga prylar for huset faktiskt.



Vidare.
Jag kom aven hem till Sverige for att fira midsommar.

Jag, mor, Tess och Frasse akte till Riffen. Gud vad jag hatar det dar stallet.
Jag har glomt bort hur mkt jag avskyr att vara nere i Resele overhuvudtaget.
Har hemska minnen darifran.
Plus att alla i byn maste befinna sig dar.
Det ar fake-idyll i sjalva atmosfaren och alla springer omkring med strama grin i ansiktet, stannar och pratar med alla med nan kommentar som "Jaharu Svenne, sitter du dar och dricker kaffe nar du kan dansa runt midsommarstangen" eller "Vart har du varit pa sistonde Tore, jag sag att du har inte klippt grasmattan pa flera dar!"
Jisses.

Plus att man moter manniskor som man trodde att man skulle slippa sen man gick ur skolan.. Nej da.

Iaf, vi fikade, vann lite grejer pa lotto, Frasse kastade pil och kom pa forsta plats - vann en kniv. Riktigt snygg ma jag saga.
 

Midsommaren avslutades med middag pa garden.



Vad som mer gjordes under tiden jag var hemma, ja du det ar sa mkt egentligen.

Hjalpte till pa garden, var pa bio, badade en hel del - badkrukan kan hoppa i anda, hund promenader, mycket solande forsta veckan, traffade och umgicks med familjen ganska mycket, traffade aven dessa tva galningar ganska mycket nar man kunde pallra sig till stan.




Nej jag kom just pa att jag ska spela volleyboll om en halvtimme. Maste borja dra snart.

Kommer hem om 2 veckor igen, biljetten ar redan bestalld.

Nu pa lordag sa skall vi allihop aka till bergen och ha camping i en vecka. Sedan kommer man hem till Lodz igen, vilar ut en dag, sedan bar det av till flygplatsen.
Suck. Aldrig en lugn stund.







Papa

RSS 2.0