Jag utmanar Dig!

Jag har fatt en liten utmaning av Angie.
Ska nu informera er om 5 saker ni inte visste om mig.
Hmm, ja. Jag kan val forsoka att komma pa nat ni inte redan visste da.

  1. Jag gar alltid omkring med horlurar i oronen.
  2. Jag dyrkar Finland.
  3. Efter toalettbesok nar jag tvattar handerna sa maste jag alltid rengora handfatet under tiden.
  4. Jag kan knacka min kropp sa det later som pistolskott.
  5. Jag kan sitta och skriva precis vad som helst, hur lange som helst, tills folk blir sa less pa mig att de bryter mina fingrar.
Sa, detta var val det forsta jag kunde komma pa nar jag tanker "Nathalie"

Nu utmanar jag alla som har last detta inlagg.
Varsagod och borja skriva. . . **elakt skratt

Hon har gatt och blivit polack igen

Vart har hon tagit vagen tanker ni men jag har inte forsvunnit sa langt bort egentligen.
Underbar tid i Sverige ,men sa kom da dagen jag skulle tillbaka.
Tur att jag stannade en tid extra sa jag hann bli frisk. Annars sa kunde jag ha smittat ner hela Polen.

Anlande i mandags, kom till łódz kl tre pa natten. Sov nastan hela tisdagen.

Pa onsdagen sa borjade jag jobba. Skulle tydligen till en alldeles ny skola, utanfor Łódż. Sa da skulle jag ta taget, herrejosses, for att komma till skolan. Men jag hittade dit, berodde val pa att tva larare kom till stationen och hamtade mig med bil. Skolan lag en liten bit darifran.
Skulle ha tva workshops direkt efter varann, eftersom det ar en ny skola och allt, och da ska jag kora min Sverige workshop.
Men forst sa skulle det bli en massa gruppfoton. Och eleverna tog kort hela tiden, och rektorn kom och det blev mer foton. Och efter varje workshop sa ville eleverna ta kort av mig med dem, och ja man kande sig som en filmstjarna eller nat.
Lararna sa att eleverna tycker det ar spannande och de flesta av dem har aldrig stott pa utlanningar forut.
Men det var kul, och de tyckte att det jag berattade var roligt ocksa.

Pa kvallen sa gick jag och ganget pa biblioteka, som vanligt, jag foljde med for jag ville traffa och halsa pa alla igen.
Trott som vanligt sa akte jag hem nan timme innan de andra, var fortfarande trott efter resan! Jattekonstigt, men jag vet inte. Kanske var sa att jag var sjuk for inte sa lange sedan, plus dem langa och hemska resan tillbaka hit. Det var bara stress och vantan hela dagen da jag reste hit...

I torsdags hade jag mote med Gosia. Vi pratade jobb och framtid.
De kommande en och en halv, eller tva veckorna sa kommer jag att vara "ledig". Mina skolor har lov just nu sa da kan jag inte jobba. Men Gosia sa att jag maste ha nat annat att gora den har tiden. T.ex sa ska jag och Clement planera den kommande eco-klub motet. Frenchy hade redan en ide, jag vet inte sa mkt om den. Men han har rest till wars nu sa jag har ingen att utbyta ideer. Maste fa tag i Gosia nar hon kommer hem fran Italien. Visserligen har jag annat att gora, men det var den storsta uppdraget jag fick av henne. Maste ocksa gora lite pr for klubben. Hon ville att jag skulle utnyttja fonstren har pa kontoret och skriva ett stort reklamblad. Det gar ju forbi 1000 pers varje dag har utanfor pa piotrkowska. Manga tittar ju upp pa byggnaderna.
En bra ide av henne, varfor har vi inte kommit pa det forr?
Maste ocksa skriva en sammanfattning av var organisation och var klubb for att sedan lagga upp det pa fersos och klubbens hemsida. Suck....
Sedan hade jag mote med Joanna, jag skulle fa matpengar, och fickpengar och sa. Tyvarr hade jag inte mina fakturor, sa hon sa att vi kan stamma traff nasta gang sa fick jag resten av pengarna da...


I fredags sa skulle vi ha en overraskningsfest for Hanne. Hon fyllde ar i borjan av januari redan med vi bestamde oss for att ha det pa fredagen. For att hon inte skulle misstanka nat sa kom Milicia pa att vi kunde ha bade tema-party och overraskningen pa samma gang. Milicia ville att temat skulle vara Emo.
Ja herregud, det skulle bli intressant att se alla kla sig som emosar.
Precis som jag tankte sa kan vissa inte se skillnad pa rockare, svartrockare och emos.
Visserligen har inte jag nagra emoklader till hands heller, men jag tankte - att ingen bryr sig anda.
 Tyvarr har min kamera gatt sonder. Forstar inte hur - den var val nerpackad i mitt handbagage! Men displayen ar sprackt. Maste spara ihop pengar till en ny - pa nat satt. Kan ju inte vara utan en kamera i detta land heller!
Men som tur var sa fanns det andra fotografer den kvallen som jag har snott bilder ifran :)


Łukasz ser valdigt lugn ut har, men han skrek som en stucken gris nar Milicia forsokte mala under ogonen pa honom.


Emos ska ju vara ledsna och deprimerade och sjalvmorsdbenagna men har var det en forvanad och en glad emo !


Aah sa ledsna de kan se ut, haha !


Otroligt suddigt, men har ar vi allihop.

Kvallen var lang. Det var mat, tarta, sprit och drycker, prat och skratt.
Valeria fran min arrival training var dar. Hon kom med en annan volontar fran frankrike, Sophie, de ar pa en genomresa och ville sjalvklart traffa oss. Var trevligt att fa prata med henne igen.
Natten var lang. Allt fortsatte.
Vi korde en lek. The touching game. Man ska tavla i par, och tva par i taget ska tavla emot varann.
En person laser vad det star pa pappret (t.ex ena benet pa axeln, eller hogra ogat mot magen) och sedan ska paren klara av sa manga rorelser som mojligt och sta kvar i samma position. Otroligt rolig men jobbig lek. Till slut darrar man for att man maste lasa sina muskler i samma stallning i sa lang tid.

Har ar en harlig bild pa tva grabbar fran forra gangen vi korde den leken. Detta var faktiskt davarande vinnarparet!

Pa lordag morgon akte Marit, Jana, och Hanne pa ett seminarie grejs mojs i Krakow. Har faktiskt ingen aning om vad de skulle gora dar. Men nu sa har jag hela lagenheten for mig sjalv i nagra dar. Kanns harligt att kunna rora sig fritt och skrika och gapa hur man vill utan att nan stor sig pa en.
Iaf. Pa eftermiddagen var det volleyboll! Jag blir bara battre och battre pa det faktiskt. Forra gangen kunde jag inte rora mig sa himla bra pa grund av ryggvark och allt vad det var. Men denna gang sa gjorde jag riktigt bra servar och gjorde ett par snygga raddningar som jag fick berom for. Det var riktigt roligt, och roligast var att det kom sa mkt folk. Det kom dit manniskor som jag aldrig sett forr, men ville vara med de ocksa.
Efter volleyn sa skulle det bli middag i andra lagenheten. Valeria och hennes van skulle bjuda mig Milicia och Clement pa middag.
Det blev saklart italiens spaghetti och som dessert blev det choklad fondue.
Riktigt gott saklart.
Som avslutning pa kvallen skulle vi ga ut. Jag rostade mot att ga och dansa, det hade jag verkligen inte lust med. Vissa holl med om att de inte hade energi kvar efter volleyboll och matfrosseri, sa vi gick till stam-stallet biblioteka.
De blev ol, och prat. Vaszha och Łukasz kom dit ocksa och joinade.
Och sa som vanligt korde vi eld leken. En tand tandsticka gar runt, och den som haller i tandstickan nar den har slocknat, eller som inte vagar ta i den - forlorar. Sjalvklart brande jag mig 100 ggr, envis som man ar.
Klockan blev mkt och alla skulle ta sina nattbussar hem. Tog farval av de andra som skulle till gorkiego lagenheten, for att sedan med sallskap av vaszha ga till min buss. han behover inte ta nan buss - han bor i centrum.
Var 100 m ifran bussen och missade den. Blev tvungen att ga hem! Men lugn mamma, jag gick inte genom parken sjalv. Vaszha ar en, nagot irriterande, gentleman(ska alltid vara sa hjalpsam mot alla, bara andras tunga vaskor, halla upp dorrar osv) sa han foljde mig anda hem. Riktigt snall av han.
Men, sjalvklart skulle han babbla fotboll den sista 10 minutrerna, var skont att komma hem och slippa hans tjafs.

Igar var en slapp dag, gjorde faktiskt ingenting. Samma sak idag.
Egentligen har jag gjort mkt, men anda ingenting. En gata som man kan klura pa i all evighet.

Ska strax hem. De har tyvarr borjat lasa porten har nere, och man blir inlast for vi har ingen nyckel till den dorren. Sa man maste alltid sta dar och vanta pa ngn som ska genom dorrn. Ibland behover jag bara vanta i 10 min, ibalnd en halvtimme. Otroligt enerverande.

Imorrn, ar det polackiska. Langtar inte. Pa onsdag ska jag ha mote med Joanna. Maste fixa fakturor. . .

Klart slut.

RSS 2.0