Nie rozumiem...

Imorse borjade min forsta dag i Poleski med min "traveler" workshop.
Jag ska dit igen pa fredag...

Det var jag och Jana idag.

Det var 6 grupper, 40 minuter langa. Janas tyska del var 20 min och min svenska del var 20 minuter.
Barnen var mellan 5 och 10 ar.


Hon borjade med sina tyska lekar, jag hjalpte till med att sjunga "If youre happy and you'll show it clap your hands"
Klapp klapp. Gud, nu ar jag sa less pa den dar sangen sa jag kan spy.

Sedan fortsatte hon med en typisk lek de har i tyskland. Barnen sitter i en ring, en borjar med att rulla en tarning, om de far en sexa sa far personen chansen att paborja att forsoka oppna ett paket med kniv och gaffel (Med en mossa  pa huvudet och sjal omvirade , jag fattar inte poangen men ungarna tycker det ar roligt) Medans personen gor sitt basta med att oppna sa fortsatter tarningskastandet, tills nasta person far en sexa och det ar dennes tur att kla ut sig i mossa och vantar och hela rasket.
Iaf paketet inneholl en choklad kaka som de fick dela pa. De tjot och skrek av gladje varje gang de lyckades fa bort pappret.


Dalig bild men den far duga...


Sedan sa var det min tur. Den stora utmaningen var att snacka polska, att forsoka forklara for barnen vad de skulle gora.

Jag visade upp tre bilder pa typiska svenska djur. Fragade dem vad det var, de svarade galant. Ibland.
For det mesta sa trodde de att lodjuret var en katt, men de hade ju nastan ratt. .
Sedan forklarade jag vad djuren hette pa svenska och de fick lara sig hur man uttalade det.
Manga grupper var riktigt duktiga pa svenska faktiskt. :)

Iaf sa behovde jag bara avsluta med att saga att idag sa skall ni fa sitta ner vid borden, och varsitt bord far ett djur som ni skall rita och mala.
 

De hade skitakul tydligen.
Jag gick runt och beromde deras vackra masterverk, och forsokte svara pa fragor som jag inte fattade ngt av vad de sa...

Efter de var klara sa hjalpte jag dem med att skriva det svenska namnet pa djuren;Bjorn,Lo,och Alg pa deras teckningar.



Det var roligt att se hur de kampade for att skriva svenska.

Det var faktiskt mkt duktiga pa att mala. Och alla tog med sig sina teckningar hem, men nagra gav bort sina och jag tyckte de var mkt fina.

Detta var min favorit.


Kan faktiskt inte se skillnad pa dessa tva bilder...



Vill btw tacka min underbara syster for att hon hjalpte mig med ideerna! Puss pa dig!

Runt tva sa var allt over, antligen.
Hatar dagarna i Poleski for man blir alltid sa less. Man ar ju dar sa lange, och man far inga raster egentligen.
Allt ar sa intensivt hela tiden. Och man blir ju bara hungrig eftersom man inte har nan chans att ata nanting.
Huvudvark far man ocksa.


Imorrn sa ar det vatten workshop igen pa katolikskolan.
Det kommer nog att ga lika bra som forra gangen, da var det en fantaskisk grupp faktiskt.

Pa onsdag och torsdag sa vet jag faktiskt inte vad som skall goras. Om jag har jobb, och vart jag egentligen skall ta vagen.
Antingen sa kan det bli att aka till Piotrkow igen med min presentation, eller sa ska jag till Monko skolan med djur workshopen.
Ja och pa fredag sa ska jag ater tillbaka till helvetet.

Jasa, jag har ju glomt att beratta om forra veckan. Men det var inget speciellt egentligen..

Forra veckan sa gick jag igenom springworkshopsen, med de andra volontarerna.
Pa mandagen och tisdagen sa var vi i Marits kindergarden och hade tva grupper.
Riktiga gullungar.
Ja. Fast pa tisdagen sa var inte jag o Clem dar eftersom vi var tvugna att ha varan vatten works.
Aven pa tisdags kvallen sa skulle vi alla dra ivag till Luka club. Vi fick hyra den gratis som anvandning for varan eco klubb.

Det blev en film visad, "En obekvam sanning" En film av Al Gore vettni.
Jag skulle rekommendera den - innehaller saker man bor tanka pa...
Sedan sa skulle ett band upptrada, reagge eller nat sant som vanligt.
Under tiden sa fick folk komma till varat bord dar de kunde fa mala ekologiska barpasar.
Jag och Vasza satt dar och hjalpte folk, och nar vi ej hade nagra kunder sa satt vi och ritade, eller spelade luffarschack.

Till slut blev jag sa less, sa jag gick hem. Traffade pa en tjej pa vagen hem, vi pratade om sprak och hon kande tydligen bandet fran klubben sa vi pratade om det. Rolig janta.


Pa torsdagen sa skulle vi till Janas jobb, och dar var det annu fler charmtroll.
Tar bara 2 minuter sedan sa skall de sitta i kna och halla handen for hela slanten.

Det ar ju sa synd, plus enerverande for det mesta - att man inte fattar spraket for man kan ju inte kommunicera med barnen alls.
Jag ar ju tvungen att hela tiden saga Nie Rozumiem - kan ju lika garna saga att "jag ar dum i huvet, fattar nada vad du sag"
Om det inte var for detta sa kunde jag gora worksh med barn lite oftare, men jag foredrar faktiskt tonaringar. De snackar ju engelska. Mer eller mindre....

Och nej, jag kommer knappast bli battre pa polska. Har inte sa stor tro pa mig sjalv i denna fraga.
Men vi far hoppas.
Har inte sa mkt tid eller ork att plugga.
Plus att det ar ju uttalet som jag mest maste ova mig pa.
Och da maste jag ju ha hjalp. Och det ar ju inte alltid man far det.....

Nej nu skall jag fortsatta och se film. Sa skont att ta det lugnt och glo pa lite film, kollade in Polisskolan.
Far mig att komma ihag harliga minnen fran barndomen.
Och nu sa fortsatter jag med tvaan. De tre forsta ar helt enkelt de basta.




Puss och Kram!

Pa pa

Dricker hallonte och forfryser fingrarna annu en gang.

Jobb jobb ater jobb, hela veckan. Har absolut ingen rakning over hur manga ggr jag har akt hit och dit till alla skolor nu.

Hela veckan har varit fullt upp.
Har fatt ett aterfall i huvudvark, nastan varenda kvall nu. Precis som jag hade forra sommaren.
Jag klarar av stress, det far mig att gora nagot i tid - men det tar verkligen pa nerverna och ja.. sa kommer huvudvarken.

Men jag far helt enkelt sta ut med det.

Hade organisations mote i mitten av veckan.
Fick reda pa att min svenska koordinator hade gjort ett litet misstag genom vad hon informerade mig oc Kickan innan vi drog hit.
Jag trodde att mitt projekt skulle paga i 10 manader. Sa ar inte fallet, 11 manader sa Joanna nar jag pratade med henne.
Sa jag kommer inte hem forran i slutet av juli. . . Hade inte raknat med det. Trodde jag skulle fa spendera min tid hemma under sommaren.
Men vad vet jag, det kanske ar bast sa. Har val lite mer tid pa mig att bestamma och planera och fa lite ideer infor vad jag vill gora efter denna tid har i Polen.

Har ju funderingar over att planera en youth exchange i host. Alltsa aterkomma hit, bara en tid, och organisera nan vecka eller tva for manniskor som vill komma hit fran olika lander.
Ja jag aterkommer om det, och kan forklara det lite mer. OM det nu skulle bli av alltsa.

Tittade ut genom fonstret och sag sol!

Inte en snoflinga sa langt mitt oga kan racka!


Blev sa glad att jag studsade fram till balkongen, oppnade och holl pa att forfrysa foten nar jag stack ut den (kan ju ha berott pa att jag inga strumpor bar) , det blaste - alot!

Naja....
Trakig dag har det vart.

Igar var det party.
Vi bestamde att det skulle bli fixat hemma hos de andra i Gorkiego.
Jag blev lite....sen. 2 timmar ungefar. Men det gjorde ingenting. De hade val saker att sysselsatta sig med kan jag tro.
Jag hade ju massor av saker att fixa och dona innan jag kunde dra nanstans.

Iaf. Tillslut kom jag dit - och festen kunde borja!

Jag Jana Clem och Stefan skulle spela lite kort. Eller nja, jag tycker inte att det ska kallas for kortspel. Det handlar ju bara om tur! Och jag ager ingen tur!
Vi skulle spela "Cant" - det ar ungefar som Tecken.
Man spelar i par och skall komma overens om ett tecken som man ska visa sin partner om man har tre kort i samma farg eller tal. Och denne skriker Cant! Och man far en poang.
Och om man ser att ens partner ger ett tecken sa ska man skrika Cant! och man far en poang.
Poangen ar ju aven att komma pa vad ens motspelare har for tecken. Om man misstanker vad de har for tecken sa skriker man stop och sedan cant och tvingar dem visa sina kort(om de har farg eller triss sa vinner man deras poang. Ha ha
Jag och Stefan hade ett otroligt daligt tecken fick vi erfara - eftersom Jana och Clem kom pa det!
Fattar inte hur jag kunde glomma bort mitt master-tecken som jag brukade anvanda forut! Vinner jag alltid pa.
Kan inte saga vad det ar, om jag nu nangang skulle spela detta med nan av mina trogna lasare.....
Clem retade gallfeber pa mig i over en timme efter att de hade vunnit. Hade nastan lust att spotta i hans olglas. .

Senare sa skulle vi till Kaliska (klubben med de roliga toaletterna)
Hatar den klubben, ar skittrakig!
Hatar musiken, hatar manniskorna, hatar att det ar sa trangt, hatar att det ingen luft finns innanfor vaggarna!! Stefan klattrade pa vaggarna(hur han nu lyckades med det) och oppnade ett fonster.
Gick inte att dansa, fanns ingen space overhuvudtaget. Jag kunde rora mig tva centimeter till vanster och fem millimeter till hoger. Det var allt.
Alltid van att det kommer mer eller mindre kladdiga man och bjuder upp en men denna gang sa var det en rolig kille som bjod upp mig till....vals! Jag blev sa full i skratt att jag t.om tackade ja.
Fan vad jag garvade.

Stannade inte sarskilt lange. Gick hem vid tre. Missade bussen med tre meter och fick ga hem. (Aldrig att jag star dar och vantar i en halv timme pa nasta buss!)

Wow, jag fick ju sovmorgon idag.
Kan ju aven ha berott pa att Marit akte till Poznan i fredags - sa jag har hemmet for mig sjalv. Wohoo.

Ja just, i torsdags sa var jag i Sieradz och hade en workshop.
Aven dar sa fick man samma valkomnande som i Piotrkow.
De var sa glada och stolta over att ha en dar, och sa vidare.
Fick en irriterande klass, och en mer irriterande larare. Det var en nunna, eller snarare en syster.
Hon valde mig istallet for Clem.
Vet inte om det berodde pa om han var kille eller for att hon rakade se mitt vackra kors som jag har burit sen jag fick det av syrran pa konfirmationen.
Suck.
Iaf sa var det en otroligt falsk ...syster. Alltsa nunnan, inte du Loys. ;P
Hon fragade sa mycket fragor hela tiden under hela besoket i Sieradz, och nar man talade med hon sa fick man bara en pipigt "mmmhm" till svar. Och hon talade med en brittisk accent sa hon lat som en hogfardig pimpinett stropp!
Vi var dar alltsa hela dagen, och efter 'jobbet' sa skulle hon visa mig och Clem runtom i staden, med tva elever pa slaptag.
Hon visade oss kyrkan (vad annars?), och vi sprang omkring overallt och hon berattade en massa historia om allt. Mest om andra varldkriget saklart, mkt intressant - faktiskt.
Sedan skulle hon bjuda oss pa pizza.
Pizzan var magnifik, men sallskapet var en annan historia.
Kande att det var dalig atmosfar, och eleverna var for blyga att saga nanting.
Systern talade om en massa skit i borjan, men sedan tystnade hon. Jag och Clem forsokte fa i gang samtal lite da och da. Men sedan var jag helt ute med ideer, man fick ju ingen respons!
Sedan efter 7 minuter av tystnad sa fragade jag helt plotsligt om hon alltid har varit larare och vad hon ar larare i forutom engelska.
Fick bara ett struntfornamnt "yes" till svar. Och sedan ett "Why do you ask??" som om att jag hade slagit henne eller nat.
"Jammen va i helvete, jag fragade ju bara!" hade jag lust att saga. (Delete the curses...)

Karringfan.
Clem sag nastan skrackslagen ut. Jag stirrade pa henne ett tag. Och helt plotsligt var hon som vanligt.
Schitzofreni sager jag bara.....


Nasta vecka sa ar mina vanliga workshops ar over - iaf for en vecka.
Pa mandag sa skall vi alltsa borja med vara Springworkshops pa dagis och dylikt.
Hoppas att det blir roligt. Kan fortfarande inte snacka polska, sa ungarna kommer val inte fatta ett skit om vad jag forsoker saga dem... men men.

Och nasta torsdag kanske Lisa ska komma hit! Lisa ar alltsa en annan volontar fran Sverige som bor i Białystok, uppe i norr. Hon ar narmare sverige an jag alltsa.
Vad jag kan saga om henne ar att hon ar en galen och glad manniska som hatar det polska spraket. Hon kanske ar samre an jag till och med ;P Ha ha


Men jag tror nastan att jag vagar saga att varen verkligen ar har.
Sommaren ar iaf inte langt borta.
Vinterdepressionen ar over for manskligheten!



Pa pa!
(och det betyder inte pappa, jag tror att jag har forklarat det forut...)

Varen Ar Har...na na na na na na na... Gladjen Ar Stor

Gott folk, gott folk.
Dags att uppdatera bloggen kanske.

Maste informera allt som vissa kanske inte hort nat om.

Ok, vad har hant.

Jo, Jana har flyttat ut ur lagenheten.
Hon och Marit fick tillslut lite problem med att dela rum. Och efter att Cathrine flyttade sa var hennes rum ledigt i den andra lagenheten. Sa, forra veckan flyttade Jana. Forsvann med sin keyboard...snyft. Vet inte vad jag sorjer mest, keyboarden eller Jana. Men Marit har lovat att lara mig spela gitarr istallet.

Men jag och Marit trivs faktiskt. Tror att lagenheten ar bara gjort for tva personer.
Ar sa helsikes trangt annars, faktiskt.
Vi gar bra ihop. Ar lite battre och friare nu nar det inte ar tva tyskor som jag bor med. Da gaddade de mestadels ihop och snackade tyska hela tiden. Visserligen ar man en outsider, men det kan ju vara roligt att inte behova kanna sig som en.

Aven under veckan sa har jag avklarat tva skolor med mina djurrattighets predikningar.
Eller ja, jag har bara en klass kvar pa ena skolan nasta vecka. Sedan har jag "bara" 4 skolor kvar.... ;P
(Fast sedan borjar allting om igen for jag maste komma pa ett nytt amne och borja planera en ny workshop) Livet ar alltbra surt ibland.

Igar hade jag antligen min stora presentation

Jag och Clem skulle ju aka till en skola langt utanfor staden.
Javla stressmoment pa morgonen.
Stod pa stationen och holl utkik efter fransken, han var sen saklart!
Fick tvinga bussen att vanta ett litet tag till. Tillslut kom han springandes som om han hade 666 st djavlar i halarna.
 Det var fanimej pa tin!

Halvsov pa bussen men det gjorde mig bara trottare.
De pa skolan var underbart trevliga, ville oss sa val hela tiden.
 De ville att vi skulle se allting, och visade oss in i olika klassrum sa vi fick se vad jordbrukarna och som jag kallar det “fordons snubbarna” gjorde. Bara sma pojkar overallt.
Det var bara bland kock utbildarna som jag sag ett par flickor atminstonde.

Men sa kom jag ju pa att det var Fredag den 13……igen! Och olyckan foll over mig!
Min presentation startade inte…alls. Clements fungerade helt perfekt men inte min.
Sa han fick ta over med sin pres sa jag fick ga till nan It-snubbe som kunde gora om filen pa nat satt eller sa, men inte ens han kunde gora nat.
Sa, Clement fick avsluta en klass i mitt stalle sa jag fick tid pa mig att lana en dator och gora en ny kort power point pres.

Sa, det fanns tid kvar men de ville aven bjuda oss pa lunch. Som kockarna hade forberett. Bara kott kott kott. Och brod. Gott var det, givetvis, men det blev lite val mkt(t.om for mig) att bara ata en massa kott.

Fick en liten runda runt skolan igen, och sedan sa skulle jag ha min presentation for den sista klassen.
De var lite aldre och tystare an vad Clem fick sta ut med, som jag egentligen skulle ha haft.
Annu en gang blev jag pamind om vad det var for dag igar….. Olycksdagen nr 1. Min pres startade inte……..igen.
Fast det var en ny. Lararen sprang ivag med mitt usb och skulle spara om det pa nat vis och fixa allting.

Jag och Clem satt dar framme och vantade…och vantade. Som tur var var det inte knapp tyst i rummet, eleverna snackade sinsemellan och vi likasa.
Jag tankte att jag kunde ha borjat och iaf snacka om EVS, vad det ar for nat och om mitt volontar projekt och sa. Men det var ju sa att de behovde oversattning av engelska lararen. Sa det skulle inte ha vart nan ide att borja snacka engelska. De ar ju “bara” vanliga bonder, de dar studenterna.

Till slut kom lararen tillbaka och allting var lugnt. Pressen fungerade, jag kunde antligen borja snacka - forst om EVS, sedan om ekologiskt jordbrukoch vad man anvander for metoder nar man ar en eko farmare.
Jag skulle egentligen aven ha snackat om eko farming i sverige och om ekologisk mat och blaha.. Men jag kom inte ihag allting eftersom min original pres var som bort blast. Men de sa att jag givetvis kan komma tillbaka. Och visst kan jag val det.

Kom inte tillbaka till Łódż forran runt fem igar, hade varit borta exakt hela dagen. Herregud sa trott jag var.
Men inte fick jag nan somn idag heller.
Blev vackt imorse av att manniskor stod och inspekterade mitt rum!
Agaren till var lagenhet ska salja lagenheten nasta ar, och skulle visa eventuella kopare runt i lgnhtn. Sa inte fan fick jag nan somn inte.
Om nagon trycker ner mitt dorrhandtag sa later det som ett pistolskott(nat fel pa den..) Och man blir klarvaken.. Trodde jag skulle fa sola lite idag. Men jag blev lurad som vanligt.
Sag att det var klart solsken pa morgonen, tankte “tjohoo, da kommer solen snart till balkongen!”
Na inte da, nar solen val hade forflyttat sig till balkonsidan sa gick den i moln!
Herregud, sa soligt mitt humor ar idag!

Och inte nog med det. Nar jag kom till kontoret for nan timme sen sa var det en massa ryggsackar och grejer overallt… Tankte att det kanske ar de andra volontarerna eller nat som ar nanstans och kommer snart tillbaka.
Nej inte da, da kommer en 10 tal framlingar in i kontoret. De stelnade till allihop nar de sag mig, antagligen tyckte de att jag ser ut som en utomjording - vad vet jag.
Holl pa att brista ut i skratt nar jag sag deras ansikten.
Men kul ar det inte eftersom de sitter overallt och har nagra traningsaktiviteter och seanser eller va fan det nu ar.
Har ingen aning om vad de haller pa med. Vagar inte titta dit. De haller pa med nat skumt bakom min rygg....
Och jag har ingen aning om vilka de ar. Vafan gor de har?!
Vill ha mitt kontor ifred!

Ikvall ska jag och Marit laga middag, och senare ikvall ska allihop till Bagdad.
Hoppas, hoppas innerligt att det blir kul. Har inte festat pa 2 veckor nu.

Nasta vecka vantas de mycket jobb da med.

Vi maste bli klara med Jordens vecka planeringen. Och jag och Clem har vatten-workshops att ta itu med.
Och jag har saklart mina vanliga workshops att slutfora.


Det ar var nu.
Jag kan kanna det pa lukten och kanna det i luften.
Ingen sno, fagelkvitter fast an det inte ar sarskilt soligt eller varmt.
Men allting kan inte bli prefekt...annu.
Sags att officiellt sa kommer varen den 20. Men den kanske skyndade sig lite grann. .



Ha en trevlig helg.


Pa pa

Busy busy week



Jahapp nu har jag fatt ett nytt jobb.
Ska bli bloggare for FERSOs hemsida.
De vill ha nan som uppdaterar allt som hander inom foretaget och med oss volontarer, men sjalvklart fran min synvinkel.
Klart jag staller upp - de kan inte fa nan battre bloggare! :) ha ha

Ja, och pa jobbfronten sa ar det ganska fullt upp just nu. Senaste dagarna och hela forra veckan var ju fullsmockat med workshops. Och nasta vecka skall jag bara ha nan enstaka, men jag har ju lite kontorsjobb istallet. Maste forbereda de kommande workshopsen. Pa fredag nasta vecka skall jag ha en power point presentation angaende eco-farming, som ni antagligen har hort talas om.

Aven sa har min tutor fatt en efterfragan fran den dar lite speciella skolan(de som tog kort hela tiden), den ligger bara nan bit utanfor Łódż. De vill att jag ska dit med min djur rattighets predikning.

Och, sa skall jag o Clem till en annan skola med var vatten workshop. Jag tror inte den ar klar annu, Clem ar ju pa traning sa vi kan inte finputsa detaljerna annu.

Har ingen aning om nar vi ska till alla dessa skolor, men. Den dagen den sorgen, vettni.

Vad har mer hant pa sista tiden..?

Ja. Mor fyllde ar, kunde tyvarr inte komma och bjuda dig pa tarta - jag bor en liten bit ifran.
Ja just, brorsan fyller ju ar pa fredag. Maste ringa och gratta. Jag hor ju aldrig av mig till honom pa ngt satt.
Kanske ar pa tiden..?
Men jag far bara prata ett par minuter, men om jag kanner brorsan ratt sa kommer han att forsoka snacka minst nan halvtimme. (Antagligen om hans hundar och dylikt.)
Och det har jag verkligen inte rad med.

Min danska lamnade mig. Hennes following up-tid var ju over. Hon hade blivit klar med sin film och allt.
Alla vi volontarer sag den efter att hon hade akt. Den var en halvtimme lang. Mkt skickligt gjord saklart, men jag ska strypa henne nar hon kommer tillbaka till Polen. 15 % av filmen bestod av scener och bitar av intervjuer med mig, och sjalvklart tog hon med en scen nar jag och Vasza snackar en massa skit om det varsta som har hant en nar det ar fredagen den 13.

Ja, jag skall spranga Danmark en dag.

Ooops, kanske jag inte skulle ha skrivit det dar. Kanske "de" tror att jag ar en terrorist nu.....? Ha ha

Ja, och i mandags sa provade jag pa klattring.
Riktigt roligt faktiskt, men aj vad ont i fingrarna jag hade efter en timme. Man hanger mestadels i fingrarna, visserligen tar man ju stod av benen saklart. Men oftast sa hamnar man i situationen att man maste dra upp sig med hjalp av fingrarna, och alla stenar ar ju inte lika latta att fa ett grepp om heller.
Men jag ska fortsatta med det dar, vi bestamde att gora det varje vecka.
Men Milica och Nico maste vara med, for de vet hur man agerar som man kallar det, sakrare.
En nyborjare kan inte sta dar nere och halla i linan, for man vet ju inte allting. Annu.

Och igar var jag med i tv.
Gosia ringde mig och sa att jag maste vara med i tv denna gang. Hon ville att jag skulle vara med forra gangen, men jag ville inte.
Men, jag lovade henne att stalla upp denna gang.
De ville veta allt om EVS och vad vi volontarer gor har och hur det kommer sig att vi ville ditt o datt.
Jag, Gosia, Nico och Ares stod runt ett galsbord i en mysig studio.
Och en ung kille i dyr kostym(med en ful randig t-shirt under ??) stod och stallde fragor till oss.

Jag skulle bland annat svara pa, vad det ar for slags svarigheter med polska spraket, hur pass mkt polska jag kan - och om jag kunde dela med mig vad jag kan for ord, vad det ar for skillnader mellan sverige och polen och vad jag jobbar med har i Polen.
De andra tva skulle prata om sin organisation och om deras alternative bmx skatepark. Sa de fick en hel del pr for sin org de med. Jag var den enda ferso volontaren sa jag fick snacka om min organisation.
fast Gosia pratade mest om det.
Allt skulle oversattas till polska - sa jag fick se till att fatta mig kort sa Gosia kunde oversatta allt jag sa.
Men det var helt ok, inga problem att sta infor en kamera och veta att hela Polen kan se om man gor nagra tabbar infor live-tv.

Aaah, jag ser att solen ar tillbaka!

Det var sol hela dagen i sondags och i mandags!
Jag satt ute pa balkongen i mandags och solade. Helt underbart.
Men igar sa var solen borta. Det var dimma hela formiddagen, sedan bara mulet.
Idag var det mulet ocksa, men nu nar jag tittar ut sa ar det sol!
Jag vill hem och sola pa balkongen men jag kan inte.
Jag har jobb att gora.
Och det ar polska lektion runt fem.
Javla skit!!


Ok, Marit anlande till kontoret nu och berattade att det kanske kommer att bli lite andringar framover.
Hon och Jana har lite problem, eftersom de delar rum.
Nu nar danskan har lamnat oss, igen, sa ar hennes rum fortfarande ledigt. Och tydligen sa har jana funderat pa att flytta.
Milica berattade det for Marit igar.
Men vi vet ingenting sakert vad Jana har bestamt, hon ar ju pa traning just nu. Sa vi far se vad som hander nar hon kommer tillbaka.

Men, jag tror det skulle vara ganska skont att bara bo tva i en lagenhet.
Inga problem alls.

Nej, nu maste jag fortsatta jobba.
Plus att jag har lite grejer som jag printade ut idag att satta upp har utanfor kontoret.


Hoppas ni har det lika soligt i Sverige :)


Kom pa att jag behover en toalett och en bit mat.
Suck.


Pa pa

RSS 2.0