Annu en sondag

Hur var det nu...? Jo i mandags och tisdags var jag ledig. Har ingen aning om varfor men det var val annu en religios dag eller nat sant, jag ar ju inte forvanad direkt...
Pa onsdagen hade jag ingen workshop, men jag ar ju inte ledig for det. Istallet tog jag mig tid till att skriva en liten artikel / info om klubben - vad klubben star for, historian och vad som skall ske harnast. Tydligen skulle vi satta upp den, plus lite foton fran de tva tidigare klubbmoterna utanfor kontoret har i en ...eh, vad det nu heter.
Pa torsdagen hade jag tva workshops pa en ny skola. En skola som ar ganska nara fran var Gosia bor. Jag hade denna gang inga problem att hitta den, alls. Eller nja, jag fragade en flicka var jag kunde hitta den. Hon tittade dumt pa mig och sa ' den ar dar!' . Oj ursakta, jag ar en alien i denna stad faktiskt! !

Men det gick bra. Om man nu ska tala i det hela alltet. Sista gruppen var ju bara storande, hade problem med att fa dem halla kaft for de skulle insistera och prata hela tiden medans jag forsokte lyssna pa vad en grupp hade att saga.
Till slut sa jag till glina att man haller tyst nar en person talar, och gav dem ett mordiskt oga. De holl tyst en stund iaf.
Efter ett tag pallade jag inte mer och fragade dem med att verkligen betona ordet 'quiet', hur man sager 'be quiet' pa polska.
Da blev de forst ivriga med att forklara och lara mig. Jag upprepade och hade en liten spraklektion.
En kille sa att det ar lattast att bara saga 'shut up'.
Jag sa "i mitt fall sa vill jag garna inte anvanda sadana ord, men i detta fall med sadana tjattrande elever som ni sa ar det bast att ta i lite hardare" och tillade, med glimten i ogat, ett "shut the fuck up".
Da garvade de sa bankarna rasade, men sedan sa hade jag deras fulla uppmarksamhet.

Runt halv fem pa eftermiddagen samma dag sa skulle det vara ett special klubbmote. Jora, nog var det speciellt alltid for de snackade bara polska hela tiden. Jag var ju tvungen att narvara eftersom jag skulle skriva en artikel, som jag inet har gjort an kom jag pa, om vad som har hant under denna dags mote.
Joanna var dar och hade en workshop med medlemmarna om hur man gor en workshop. Hon babblade, lat dem jobba lite och sa vidare, i 2, 5 timme! Efter det sa kom Łukasz och babblade om volontar veckan som startar om bara ett par veckor. gosia sa nagra ord ocksa. Usch, det var sa trakigt! Jag satt dar, drack juice, gjorde anteckningar fran vad jag forstod av vad de sa eller gjorde. Gosia kom forbi da o da och uppdaterade vad som har sagt eller sa, sa jag hade en liten hum om vad som hant.
Men som tur var hade jag Clement dar som kom och langade kakor da och da. Han satt ju battre till. Kakorna befann sig ju pa bordet dar klubbmedlemmarna satt och lyssnade pa Joanna, till en borjan intresserat, men senare med lite mindre energi kan jag lova... (Min energi forsvann efter de forsta 10 minuterna.)
Runt 9 sa var allt klart. alla hade gatt, allt var stadat och fint.
Och the club crew drog hem till min lagenhet, for det hade dukats upp till fest tydligen.
Som vanligt i detta alkis land...





Alla ser lika doda ut, jag var val som vanligt den nyktraste. Ja forutom Vazha, han dricker aldrig.



Clement var tatuerare for kvallen. Alla fick hjartan eller blommor, jag fick ett far som mer ser ut som en myra.

Łukasz fick den finaste taueringen. Haha

Det blev en liten fest pa varat rum ett tag

Danskan som forsokte sova i min sang, pga huvudvark. Gick nog inte sa bra sa lange det spelades metal.


Efter vilostunden fick jag leka makeup artist, och nu ar hon One of us..
"Med en eyeliner sa blir hon som galen" - Kickan ordsprak






Kvallen fortsatte med galenskap och morderi.









"Look, its green. Im serious!"



Kvallen slutade med att vi hittade Milicia sa har. Hon blev tvungen att overnatta.


Och sa var sagan slut.

Lordagen var bara allmant trakig. Satt pa kontoret mestadels.
Ingenting att gora. Var inte motiverad till att skriva varken artikel eller komma pa vad jag ska gora for ny workshop. Min Swedish workshop ar snart slut och vi maste borja forbereda en ny workshop och borja en ny vanda till alla skolorna.
Jag har funderat mkt pa om jag ska prata om djurrattigheter. Men jag vet bara inte riktigt hur jag ska fa till det. Inte det lattaste i varlden. Men jag far klura vidare...

Idag har det varit en lattsmalt dag ocksa.
At sen frukost, som blev lunch. Inte latt att fa plats i koket, inte nu nar Jana har sin syster pa besok ocksa.
Men jag har kommit pa saker att gora under tiden, eller nar jag bara har trakigt. Ritar och skriver ner saker som jag kan satta upp pa min vagg.
Jag har ju snart en till vagg att greja med. Kickan har bestamt sig for att aka hem och avluta sitt volontar arbete har.
Hon ska forsoka att aka runt den forsta december. Joanna ar pissed pa henne, men Kickan ska forsoka fa hjalp med hemresan av sin mentor, min tutor alltsa. Kickan sitter och pratar med henne just nu, nagonstans i Łódż.
Kommer att kanna mig ganska ensam till en borjan efter att hon har akt hem - kommer att sakna henne, men jag overlever. Klarar mig alltid pa egen hand, ja, for det mesta. Beror ju pa vad det ar for sammanhang. =) Haha
Men ensam kommer jag val inte riktigt att bli, de andra stannar ju har. Plus att jag kommer att aka hem till sverige, for att hamta nya krafter!
Sa vanta ni bara, jag ar pa vag!

Jag och danskan tog en svang till en park idag. Vi satte oss pa ett monument. Hon hade tagit med sig sin gitarr. Vi satt dar och spelade och sjong. Vi fick en liten publik ocksa. En hemlos man hade vagarna forbi, sa han fragade om han fick stanna och lyssna. Klart han fick det.
Vi kom pa en egen lat ocksa. Den heter "Dog food". Jag bad henne spela nanting, och sa skulle jag komma pa texter. Fick inspiration av att en hund kom farandes mot oss, och jag skrek pa skoj att vi kommer att bli hundmat, tills hundforaren skrek - och hunden andrade riktning.
"Dog food, dog food, we are all dog food.... We are meat. Singing meat, walking meat, talking meat. Dog has sharp teeth, and he will eat, us as meat. We will feed, him, with our flesh and beat, the owner for our meat"
Ja det var ju en helsjuk lat, men vad kan man annars gora en sondags kvall, sittandes i en park, med en gitarist bredvid och en stralande publik som den snalle hemlose mannen..?

Ok, nu ska jag antligen dra hem. kickan som inte har ngn nyckel, kanske star dar hemma oo vantar pa att bli inslappt. Hon har ju inga pengar pa mobilen som vanligt heller.

Pussar o kramar fran The Nut.

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Så trist gumman att Kickan inte kommer vara kvar hos er i Polenland!! Men tur ändå att du verkar fått ett bra gäng att vara med, det är ju liksom a och o.



Vilka datum ska vi boka tågbiljetten? Hör av dig snarast möjligt om det så vi hinner få någon biljett, slipper du ju åka buss menar jag.



Kraaam!

2008-11-17 @ 05:25:42
URL: http://www.lindarna.net
Postat av: Louise

Hej gumman!

Hörde att mamma redan beställt biljetter hem.

tror det var en viss hemlös man som skulle ro dig hem.

Saknar dig.

Kram

2008-11-18 @ 08:07:52
Postat av: angelica

vad synd att kickan sticker hem, men du är ju så nedrans stark så du klarar dig alltid ändå!



ska bli så roligt när du kommer hem! kramar på dig

2008-11-19 @ 08:00:24
Postat av: Erika

Heej

Jo det har visst blivit så på senare tid :D. Party party är för härligt. Du verkar ha det super kul i Polandet :D skit bra tycker jag. Ja jag hoppas verkligen att vi kan ses en sväng över jul :P. Många kramar

2008-11-21 @ 12:15:29
URL: http://erikaboman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0