Sista sucken innan resan

Har nu levt som hemlös i ännu en vecka, men ändå inte. Bott hos syrran och hennes galna familj i drygt en vecka.
Det har varit både stoj, skoj och massanvändning av toalettpapper. Hmm, det där lät som om vi lever på toaletten hela dagarna. Nej, så är inte fallet. Förskylning är väl svaret. Har just blivit lite, lite bättre. Kan åtminstonde andas genom näsan igen. Det skräller inte lika mkt i halsen heller.

Bara för att jag tillfrisknar så blir dessa underbart konstiga och flummiga flickor sjuka. De har feber och allt möjligt. Jag ser det som en komplimang. De vill bara vara som moster ju!
Nej men jag hoppas flickorna blir bättre. De missar skolan och det är inte bra. De ska inte bli som moster...

Vi har gjort allt möjligt i veckan. Hostat, snorat, somnat i soffan... Plockat katthår från maten. Ja, mina katter trivs bra här ska ni veta förresten. De stortrivs, och har redan gjort sig hemmastadda genom att ha rivit ner en liten porslinsak som jag gav som doppresent till Fanny. Tyvärr var det försent så jag kunde inte skälla ut (det var såklart) Lou, hon hade inte förstått om jag helt plötsligt hade kommit farande med stora tunga kliv, hämtat andan och i utandningen låtit som en förbannad ljudinspelning från en mobil med dålig kvalité.
Hoppas syrran kan fortsätta med min uppfostran av katterna. De är ju dock tonåringar fortfarande...
Pam du får ta i med hårdhandskarna! Eller använd stay-away flaskan flitigt. Åtminstonde skäll på dem om de beter sig som bergsklättrare igen..
Ja, vart var jag..
Jo vi har ju gjort andra roliga saker också; diskat, dammsugit gräs från köksgolvet, druckit mängder av kaffe...
Kanske ska nämna roligare saker istället;
Alla fick en skruv lös för ett par dar sedan, tror det var i lördags. Så vi löste det genom att vi betedde oss som vilda skogsmullar. Och syrran ska klaga på att förra grannen spelade hög musik..!Haha! Vad gjorde inte vi då? Plus de eviga dunsarna av våra fötter från ovan som grannen under oss fick stå ut med i flera timmar. Stackars ryskan. Det blev ingen hejd på oss! Det var otroligt roligt. Och inte en droppe alkohol fanns i blodet heller! ;)



En annan rolig sak var att Pam fick upp mina ögon för Mäklarna. Jädrar vilken rolig serie! Fattar inte varför jag inte har sett det förut. Jag har väl bara tänkt att " Åh nej,ännu en tråkig svensk serie som tror sig vara i samma klass som andra stjärnserier..." Typiskt mig som vanligt att tänka i negativa banor.

Var förbi i Bockhammar i söndags och fikade till Karl-Eriks lycka. Affärerna har inte gått så bra denna sommar pga vädret såklart.
Valde genast deras huvudmeny som är kaffe och den-godaste-blåbärskakan-i-världen, med vaniljvisp. Yummy!
Fikade på övervåningen som också innehåller en liten loppis. Tänkte att jag skulle hitta nån bok, men det fanns tyvärr bara gamla dammiga, 50tals böcker. Eller vad det nu var. Jag gick mest efter vad boken fick väga, jag har det lite tajt med min packning - den får inte överstiga 20 kg!
Hittade dock ingen bok som jag fastnade för ändå. Ja, nu lämnar vi det där ämnet...
En annan intressant grej var att jag också har hittat den godaste lakritsklubban i världen. Han sålde mega-klubbor för 10 spänn. Men Fredmans är alltid snälla, klart att han gav oss allihop varsin klubba.
Efter fikan gick vi ner till Ebba Brahes lusthus, och som vanligt vandaliserade vi gästboken med våra namn så alla ska minnas oss för evigt. Ingen är väl intresserad egentligen om vem som har varit där eller inte. Men det är alltid kul att lämna små spår av ens existens.

Var i Fagersta idag också. Handlade tacos som vi åt denna afton. Mycket mycket superbt.
Hälsade på gamla farfar en bra lång stund också. Vi talade mest om vädret såklart. Fick svara på samma fråga i princip flera flera gånger " Hur ser himlen ut nu då?", " Regnar det än?" , " Har solen kommit fram" , " Behövs ett paraply...?"
Nej, det molningt och halvsjaskigt ute fortfarande.
Hemskt att tänka på att det är höst nu. Sommaren gick för fort förbi. Hann knappt få färg. Typiskt.
Ja, jag talade om farfar... Svarar gärna på hans väderfrågor. Han ser inte så bra som han gjorde för inte så längesen egentligen. Han ser knappt hur jag ser ut längre, men han känner igen min röst som tur är.
På hemvägen svängde vi in till Fredmans, och ringde på. Jag och syrran kände oss som två småflickor för vi frågade om vi kunde få köpa fler laktitsklubbor...! Har ni hört på maken. Jag är ju faktiskt 21. Ja, om några veckor. Men inte fan märks det inte..
Nåja, Karl Erik brast ut i skratt och sa självklart får vi det. Vi fick köpa alla som var kvar för halva priset om vi ville. Tjohoo, nu har jag färdkost till Polen. :)

Ja, på tal om Polen. Nu är det drygt 11 timmar kvar innan jag ska till Arlanda och bidra Kickan till en hjärtinfark.
Planet går runt kl 18 eler nåt sånt. Jag är faktiskt inte säker för jag kan inte läsa biljetten alls. Biljetten är i form av ett A4 papper som det står en massa skit på. Står inga tider eller destination alls på den. Totalt värdelös, men tydligen så är det biljetten iaf.
Men jag ska inte bli orolig i onödan. Det är bara att fråga vid incheckningen om vart och när planet går. Inga problem.
En annan sak som jag inte var beredd på förut är att jag och Kickan tydligen ska ta oss själva från Warsawa till Lodz. Och det är mellan 15-20 mil dit. Vi ska ta en buss, och vi fick en diffus vägbeskrivning om hur vi ska hitta till bussen, jag har ingen aning om när bussen går men det vet Kickan för hon har nyligen talat med vår kontakt. Jag har förresten fått två pinsamma lappar där det står på polska om vart vi ska nånstans som vi ska visa för antingen busschauffören eller för taxin om vi nu skulle missa bussen av nån jättejättekonstig anledning. (Skulle troligen vara att vi knappast hittar den rätta bussen...) Vi kommer se ut som fåniga turister. Men det är väl sånt man får ta, haha ;)
Nej men allt ordnar sig. Jag landar alltid på tassarna.  

Ska sova nu. Har dubbelkollat väskorna - om jag har allt. Men jag ska pricka av allt och se till att inget är fel.
Sedan bär det av till Köping imorrn där jag ska ta farväl av syrran som är så pass snäll att hon vill skjutsa mig dit.
Kommer försöka höra av mig på ngt vis till er alla när jag har kommit fram. Inte säkert att mobilen fungerar men annars så ska jag leta fram en gammal dator i nåt hörn.

Vi höres och önska mig Lycka till !

Kommentarer
Postat av: Tomas Lind

Hej!



Ska bli riktigt intressant att följa med lite på resan. :)



Ha det toppen - vi hörs snart!



Kramar från

Svågern uppe i de norrländska urskogarna

2008-09-10 @ 12:28:09
URL: http://www.isaachopkins.com
Postat av: Kathleen

Stort stort lycka till nu sötaste syster! Jag kommer att sakna dig massor, uppdatera sidan så ofta du bara kan så jag får se hur du har det iallafall!



Stora pussen o kramen från mig!

2008-09-10 @ 13:30:59
URL: http://www.isaachopkins.com
Postat av: MsDarko

Lycka till! massor av kramar gummsen! Och kom ihåg att kalla varenda Polack för kurva nu ^^

Skicka vykort och uppdatera bloggen flitigt! Miss you vännen / Spillangie

2008-09-10 @ 16:58:23
Postat av: William med familj

Lycka till nu gumman!!Vi kommer att sakna dig.Som sagt gör inget som jag inte skulle ha gjort.Syns till jul.Pussen o kramen!!

2008-09-11 @ 22:28:07
Postat av: Johanna

Hejsan! Angelica har ju "skvallrat" att du nu åkt iväg och tänkte bara önska lycka till och hoppas du kommer få det bra!

kram Johanna

2008-09-12 @ 18:43:52
Postat av: Louise

Hej gumman!!Har just läst din senaste blogg.Härda ut nu,det är ju inte så länge kvar=) Skojja bara.Det borde väl finnas någon ni kan klaga till ang.standarden där??

Tänker på dig..Saknar dig..Kram från oss i Kvarnå

2008-09-15 @ 20:23:49
Postat av: Lotta Andersson

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-11 @ 22:38:47
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0