Och, vem bryr sig, typ.... *jag citerar - citat!*

Ingen var i detta land inte. . .
Nej det ar sommar forstar ni!
Sol varendaste dag i flera veckor. Dock ingen sol idag. Idag ar det molningt, men det gor inget.
Ar ju anda tvungen att stanna inomhus.


Jag ligger pa balkongen...

Men det ar gront var man an vander blicken.
Graset ar gront, buskarna ar grona, traden har slagit ut.
Hagg och syren doft var man an befinner sig. Alldeles underbart!


Ser det inte vackert ut...?





Jag hjalpte Joanna pa hennes kontor idag.
Hon kan vara trevlig att prata med. Vi pratar mest om hundar och problem har i Polen, och fakturor.

Idag talade vi om lite viktiga grejer ocksa.

T.ex om var flytt som maste ske om 2 veckor.
Joanna har ingen utvag, finns ingen lagenhet ledig.
Sa hon sa att hon kan flytta ur sin och flytta till Jacek under tiden, hon kommer anda inte vara i Łódż sa mkt de kommande tre manaderna.
Sa jag och Marit kan ta over hennes lagnht.
Men jag kommer att vara tvungen att dela rum med Marit.

Fattar inte hur jag skall sta ut med det...
Rummet ar da storre an det rum jag har nu. Men, anda....

Fast det ar ju bara tre manader och jag har inte planerat att vara i lgnhtn sa ofta.

Ja, pa tal om det.

Jag och Joanna talade om min planerade lilla resa hem i juni.

Hon sa att det ar helt ok att jag kan aka hem i juni.
Joanna ar ju verkligen kung ibland.

Hon tyckte att jag kan aka hem efter ett seminarie som jag ska hjalpa till med den 9, och sa kan jag aka och stanna hemma i Sverige nan vecka, eller 2.... :)

Later inte det finemang, sag??

Hon sa om jag behover lite ekonomi hjalp med att komma hem sa kan jag kanske anvanda lite pengar av matpengarna, sa kan hon fixa fakturor at mig.
Det ar ju alltfor snallt.
Hon menade pa att jag anda inte kommer att anvanda pengarna under de tva veckorna.

Men men, vi far se hur mkt resan kommer att kosta.






Inte haft sa mkt arbete den senaste veckan.
Pasken har ju forstort det mesta av arb. tiden. Skolorna har varit stangd, och sa vidare...

Men, jag har mest pluggat polska - har faktiskt blivit mkt battre pa det nu. Konstigt nog....

Plus solat pa balkongen, medans jag har skrivit en hel del. . .

(Har gett mig fan pa att bli brunare an farsan iar) Good luck to me, right?





Suck, maste gora en powerpoint presentation till Jordens dag skit workshop till nasta vecka.

Det blir ingen Earh Week, som planerat. Utan det blir en stor fet Earth Day, nasta onsdag.
Allting maste smallas ihop pa en endaste dag.

Och alla volontarer ar ju inte har. Sa jag fattar inte hur vi som ar kvar plus mentorerna skall klara av detta.
Vi har en hel del som skall goras pa Manufaktura, nu igen, och worskhop under hela dagen pa Poleski.

Sa vi maste dela upp varandra.

Jag skall iaf vara pa poleski.

Iden ar att forsta workshopen ar att 15 elever, och 15 efterblivna tonaringar skall sammanforas och tillsammans, i grupper, mala och pyssla alla olika varldsdelar.

Andra workshopen ar att en elelr tva klasser fran min favorit skola ska komma och de skall fa prova pa ett roll-spel vi har forberett - angaende industri och slavjobb.

Men, jag far tanka positivt. (Inte ofta man gor det) All skit kommer iaf vara over pa en dag, sa det inte blir utdraget och tjatigt som det var tankt under en hel vecka!
Wohoo...




Jag vill verkligen ga hem nu.
Hungrig, less.
Trott.

Bagdad ikvall, ar nan koncert dar.
Maste vara pigg om jag ska orka.

Hade helst velat somna tidigt ikvall - men tyvarr ar det fredag.






Kanner mig overgiven. . .

Tack och Goddag.








Pa pa

Kommentarer
Postat av: jankipanki

gud vad härligt med sommar väder, men trots solen så tror jag inte att du klarar att bli brunare än din papi xD



vad kul att du får komma hem i juni, du får se till att hälsa på oss då, annars letar jag upp dej och biter dej i tårna ;p evil laugh

2009-04-21 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0