Earth Day = Skit Dag

Moder Jord skall komma i maj.
Alltsa morsan skall komma pa besok, nanagang i borjan. Tjohoo, antligen far jag besok!
Skall faster folja med ocksa, eller?

Sa jag har lite att researcha om.
Maste forfarande fraga nan om Auschwitz och hotell osv.
Men ingen svarar eller vet.

Lite irriterande. . .

Dock sa skall jag antagligen hjalpa till med nanting hela maj, men jag vet ju inga datum eller nanting. Men jag far helt enkelt ta ledigt nar jag ska folja med till A.



Igar sa hade vi alltsa Earth Day.
Inte sa jatteroligt, men urtrakigt var det ej.

Vaknade tidigare an kral-djuren for att sedan aka till kontoret och mota nagra andra, for att transportera material och kartong bitar till Poleski.
Aven denna gang glodde folk som om man vore tokig.

Vi kom dit, forberedde allt och skulle alltsa vanta pa de utvecklingsstorda och studenterna fran en av mina skolor.

Innan sa fick vi se en liten teater som barnen fran ett annat rum ville visa upp.

Fattade inte sa jattemkt, var mest bara barn som flangde omkring i olika kostymer och hattar osv.
Spelade den dar irriterande Frog laten ocksa, tre ggr.
Fick nastan fnatt.

Garvade gjorde man ocksa, plus att vi fick hyssja pa Vazha eftersom han knappt kunde halla sig fran att asgarva at de stackars underbara sma skadisarna...
Jag tyckte de var jatteduktiga pa att sjunga och skutta omkring som grodor och kraxa som skator.



Tiden var inne for att vi skulle fa borja med var workshop.
Men vara studenter kom aldrig.

En larare som hade kort med skadisarna under hela "teatern" gav forslag om att de kunde jobba ihop med de disbled ones.
 Sa vi gjorde.

Barnen skulle nu alltsa mala och pyssla ihop olika varldsdelar, nar de var klara sa skulle vi lagga dem pa ett stort blatt tyg for att se var vackra varld i dess helhet.

Lite bilder pa de sma masterverken.












Detta var min favorit, tror det ar syd amerika. . . Not sure...

Ok, detta var slutresultatet, med de stora haven ocksa.....


Mkt fint


Eftersom studenterna aldrig kom, och vi skulle egentligen ha behallt dem i 1,5 timme langre for att ha ett rollspel med dem om fairtrade och diverse, sa fick vi ..ja sluta. ! Tjohoo

Egentligen inte...
Lyckan blev kort.
Vi blev tvingade att aka till Manufaktura dar de andra av volontarer och mentorer och klubb medlemmar holl till med sina Jordens Dag skit-workshops!

Jag fick sa dra dit, och inget gora alls. . . .
Fanns ju inget att hjalpa till med ju! Var dar i onodan - i tva timmar!
*gnaller som en smaunge

Men....som tur var fick jag tag i min tutor och sa att jag hellre vill ga till kontoret och jobba.

Och givetvis fick jag det.



Jag var faktiskt tvungen att dra hit och antligen borja planera min nya workshop.

Jag har en hel del ideer.

Men vad jag helst skulle vilja ar att ha en skrivar - workshop med mina elever.



Alltsa, iden ar foljande:

Jag skall da dela in studenterna i grupper.

Jag har redan forberett en hel historia, men varje grupp far en borjan och ett slut - och det ar upp till dem vad de ska
 skriva om.
Sjalvklart maste de ha direktiv, och en mall.
Och ett amne om vad berattelsen handlar om. (Jag vet fortfarande inte vad - men det borde vara ett viktigt amne, nanting de kan lara sig av iaf)

Och nu ar det verkligen upp till mig att se hur pass duktig jag ar i litteratur-vetenskap och i skrivande eftersom jag maste forbereda en historia, amne, och aven sa fick jag en ide om att varje grupp skall ha de olika delarna i historien.

Ja ni vet ju hur en bok ar upplagd eller hur ?

Varje bok har en borjan som innehaller en massa ny information.
Varje bok har en del dar det ar spannande.(Sjalvklart flera delar men det hor ej hit)

Varje bok har din del av humor (Och sjalvklart finns det flera delar, men det hor ej heller hit...)
Varje bok har sitt klimax.
Och varje bok har ett avslutande
.

Japp. Det ar vad jag har tankt angaende det.

Men jag har hur mkt som helst kvar att planera.

Men det roligaste, iaf vad jag tror, med denna kommande nya workshop ar nar jag i slutet skall lasa upp berattelsen hogt for varje klass.

Skall indeed spara varje historia, och kanske lagga upp dem nanstans sa de ej blir bortglomda.



Fick hemsk information igar. *Drama queen


Som alla vet sa maste vi flytta snart.
Eftersom skithogen till agare salde lagenheten, och inte informerade oss eller Joanna i tid, sa hon kunde ha hittat en ny lagenhet at oss i tid......

Var ju sa att Joanna sa att vi kunde bo i hennes lgnht, och det lat ju inte sa jattekul tyckte jag - i och med att man fick veta att jag maste dela rum med Marit.
Men nu sa later ju det mer frestande, an vad jag fick hora igar..

Igar sa sa Joanna att jag och Marit kanske maste dela ett studentrum istallet.
Och ni vet ju studentlagenheter ar ju inga lgnhtr direkt. . .
 Isf kan man ju inte vara ensam alls, nanstans.

Om vi blir tvugna att flytta till ett student-dormitory och dela rummet sa aker jag hem.
Naja..
Iaf sa tanker jag se till att inte vara sk "hemma" sa mkt , nu de senaste 3 manaderna.
Tanker fan bo har pa kontoret, men det gor jag nastan redan...
Jag ser ju var nuvarande lgnht som mitt hem, trivs ju dar. Vill inte flytta till nat javla skit!

Suck och ater en suck.

Kanns inte sa roligt just nu.

Imorgon kvall sa skall de bli avskedsparty av varan lagenhet.
Snyft..



Nu sa ar det middag, och lite tidfordriv med datorn.

God Dag.





Pa pa

Nutley

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Johoo, det är ju visst hemligt, står det exempelvis VAR det är? NÄR det är? hehe



Håll tummar och tår för storasyster, att hon inte ska göra sig själv till åtlöje!!

2009-04-26 @ 20:52:22
URL: http://www.lindarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0