Vilken Party vecka!


Nu har tydligen det kokta flasket stekts vid ngt tillfalle inatt.
Jag entrade kontoret idag, och jag fick en chock!
Det ar VARMT har! Jag sitter inte och skakar, jag kan sitta har utan jackan pa, behover inte handskar, slipper dricka flera tekoppar i timmen bara for att halla varmen (och ha problemet att ga pa toa hela tiden. . . )
Ja, pa tal om toaletten. Laset ar fixat, man kan komma in pa toaletten igen. *Natha lycklig

Aaah, kanns som om varen aldrig kommer. Det bara snoar och snoar hela tiden. Fan, kunde inte all sno ha kommit i december och januari istallet - da jag var i sverige?
Bara slask och sno-ovader. . . Suck.

Tog en bild pa elandet.
Sno utanfor mitt fonster...

Ja pa tal om att ta en bild. . .
Jana kom in i mitt rum idag, tog min mobil och tog ett kort pa en nyvaken svenska.
Vafan har inte jag tankt pa det?? Alltsa...inte ta kort pa mig utan varfor inte anvanda mobilen nu nar min kamera ar dod?
Visst, det blir inte hyperbra bilder direkt... Men det ar ju alltid nanting.  Sa lange det finns bra ljus sa...



Ehum...ja.



Vidare, sedan tankte jag. Ok, manga tjatar om att de vill veta hur mitt rum ser ut. Visst kan jag val ta och knappa lite bilder.
Mitt rum ar mitt eviga projekt har i Polen, varje dag sa ar det en ny pryl eller likande som hamnar pa en vagg eller dylikt.
Sa, en dag kommer hela rummet vara fullsmockat av det mesta.



Har ar da min dorr. Det ar ett stort fonsterglas ratt igenom, sa jag snodde lite svart papper fran kontoret och satte fast. Dekorerade med lite dyrkande och filosofi.


Har ar en del av min vagg. Mina verk. Mitt liv.



Ett horn av sma gavor och minnen. . .


Vaggen fortsatter av sma gavor.. Blir bara mer och mer, sa jag borjar fundera pa hur fullsmockat det kommer bli i slutet av mitt projekt.


Och har ar roliga minnen. Teckningar som mina elever har gjort under min Sverige workshop period.


Garderob, klader, ja.. och en wall of fame kan man saga.




Ok, back to facts.
Vad har hant i veckan da...? Inte mkt egentligen.

Enda jobb jag har haft ar en del research arbete, och att jag har planerat tva nya workshops.
Ena ar min och Clems vatten-workshop, och den andra ska bli en vanlig presentation - hoppas jag.
Ska handla om Eco-nature och ekologiskt jordbruk. Men va i helvete, jag vet ingenting om ekologiskt jordbruk. Jag kan bara det mesta om vanligt jordbruk men inget om en ekologisk. Suck.
Sa jag maste plugga in, ja det mesta om eco farming, eller organic farming kanske det heter.
Men jag hoppas att min tutor godkanner det jag har planerat, att jag vill gora en presentation om ekologiska metoder som man anvander sig av inom e-jordbruk.
Jag och Clem ska alltsa aka till en helt ny skola, en naturbruksskola langt utanfor Łódż och ha vara presentationer (eller, workshops)

Naja, det blir nog bra det. Horde att eleverna anda inte ar sa avancerade inom engelska sa de kommer antagligen inte forsta precis allt man sager. De tycker nog bara att det ar roligt att manniskor fran ett annat land kommer till deras skola och snackar skit.

Ja, och utover mitt jobb sa har det varit mkt pubar och klubbar denna vecka. Herregud, jag tror vi har gatt ut varenda kvall.
Jag som annars alltid(ehum, man kan ju alltid overdriva)prefer att vara hemma och ta det lugnt och lyssna pa vackra toner.



I onsdags sa var det Marits fodelsedag, sa vi gick till Biblioteka for att fira henne. Det var valdigt roligt faktiskt. Ett stort gang satt och trangdes vid ett dubbelbord. Kompakta sillar. . .
Naja, det som hande var att vi drack ol, pratade, snackade, tjoade, skrattade, babblade, och helt plotsligt sa bestamde sig ett par st av oss att spela lite bordsfotboll, mitt lag vann saklart ;P
Sedan spelade jag o Clem hit-as-hard-as-you-can-on-the-other-persons-fist-and-hear-them-screm-of-pain.
Det gar till sahar:
Bada har knytna navar och star beredda. Ena personen borjar.
Den ska alltsa snabbt som mojligt sla latt (haha, som om...) pa den andres knogar, men om den personen hinner rycka undan sa har den vunnit ett poang, och har nasta tur att borja sla pa den andres knogar.


Jag har haft blamarken i fyra dygn nu, men det kan ju bero pa att vi spelade i forregar och igar med. Plus att jag har sa latt att fa blamarken.

Den kvallen sa var jag aven psykolog. Hade tre kvinnliga klienter.
Gosia, Hanne och Marit.
En efter en under kvallen sa kom de till mig och snackade - och hips vips sa vrakte de ur sig sina beskymmer.
Men jag sag ju pa dem att de inte madde bra.
Tva av dem hade karlekstrubbel, och en av dem hade stora probem med sig sjalv och sitt sjalvfortroende.
Sa jag lanade ut mitt ora och ett par rad.



Nasta kvall blev det Bagdad. Hmm, sa ovanligt. . .?
Men det var en helt ok kvall.
Kom dit runt elva, inte sa jattemkt folk - men det berodde val kanske pa att det var torsdag(?)
Det var aven knappt ngn man kande som var dar, bara Gosia, danskan, Ares och Nico.
Jag anlande och hittade danskan patetiskt ensam i ett rum, hon satt och skrev lite pa ett manus till en ny kortfilm hon skall gora nar hon kommer hem till Dmark.
Jag fick hora och kommentera.
Gosia svangde forbi - hon mar verkligen inte bra, ser ingen lycka i hennes ogon mer - och bjod upp oss till musik rummet.
Helt ok musik, gick att svanga till.
Tyvarr sa stangde de tidigt den kvallen, runt halv tva bara. Musiken tystnade vid ett. Sa jag och danskan occuperade ett gammalt piano - och hon spelade och vi sjong. Fick en liten publik ocksa, eller ja de stod val bara dar for att ha nanstans att ta pa sig jackorna - men man kan val latsas? ;P

Men vi ville inte dra hem annu, behovde anda inte ga till jobbet forran pa formiddagen sa vi kunde leta efter ett annat stalle. Vi gick omkring pa Piotrkowska, och hamnade till slut i ena anden.
Vi bestamde oss for att dra hem, hon sprang for att hina med nattbussen.
Jag skulle ha behovt vanta pa bussen i 25 min, men jag gick hem istallet. Visst tog det 50 minuter, hade inte speciellt varma klader eller bra skor - men nu vet man att man lever!



Nasta kvall var det fredag den 13....... Men, jag dog inte. Jag fick inte en skrama (inte ens ett blamarke! eller jo.)
Det var manga planer for kvallen - men ingen visste vad vi skulle gora.
Łukasz hade fragat alla att komma till Rolling Stone, och sedan helt plotsligt fick man ett mess av Clem som sa att lets go to King Lizzard innan Bagdad Cafe. Hmmmm.... Sedan fick jag ett mess av danskan som sa att hon kommer forbi med en vinflaska och lite tvatt(deras tvattmaskin ar fortfarande sonder!)
Jahapp, what to do tankte vi(jag, jana och marit) da.
Planen blev, Forst vindrickande i varan lgnht, sedan drar vi till Rolling och traffar alla andra, sedan dra till en dansklubb.
Pa Rolling sa var det en hel del manniskor vid vart bord, jag kande knappt halften.
Men vi snackade ihjal oss innan vi skulle springa ivag till nan klubb.
Vissa ville dra till en latino klubb - aldrig i livet!
Latino puckona drog och resten skulle till JazzGa. Men nar vi kom dit sa var det bara en vanlig pub, tydligen var det ingen klubb den kvallen. Sa, ni kan ju gissa vart vi hamnade. Just det. Bagdad.
Men fy faen, det var urtrakigt.
Visst, jag rorde pa tarna, och med huvet ibland. Nej, det var hemsk musik. Vette fan vad det var egentligen... Nan form av dance och techno - och det var sa tjatig. Nej. Fy faen.

Stunden vart ju inte battre av att en spya lag mitt pa golvet.
Det var en stackare som tydligen tappat sina byxor (vad ar det med polacker och byxor egentligen?)
Han satt pa scen med bara ben, och hade snott en tjejs jacka. For det stod en tjej och ryckte och slet i jackan, skrek aven nat pa polska. Killen brydde sig inte alls - han var helt apatisk.  Vakterna kom tillslut.
Till slut sa drog jag hem. Finally. Det var valdigt sent. Runt 4 eller nat.

Tyvarr sa brot jag min tradition morgonen efter. Volleyboll match kl 9. Men jag klarade inte av att kliva upp. Synd, jag hade lovat att folja med - till och med tjatade pa folk kvallen innan att komma och spela, lyckades rekrytera dem ocksa. Men sjalv sa kom jag ej.
Jana och Stefan forsokte fa upp mig, men jag lag som en dod sill och sov. Tydligen sa hade jag svarat nanting, men jag kommer inte ihag ett skvatt. Sa de traskade ivag till volleybollen utan mig. . . snyft.

Naja, men det var alla hjartans dag den dagen, och det fick vi flickor verkligen bevis pa den kvallen.
Jag rakade vara pa kontoret runt halv sju eller nat. Vasza kom in och nastan kastade ut mig "But you cant be here!!"
Vafan, jag som satt och bloggade och helt plotsligt kommer pojkarna och ska forbereda kvallen.
"Come about two hours, please"
Sa jag var tvungen att dra hem, och sedan hit till kontoret igen.
Herregud vilken overraskning. Arets kvall alltsa!
Pojkarna Łukasz, Vasza, Ares och Clement hade planerat The Valentines Show.
Grabbarna spelade upp en modern Askunge sketch. Herregud vad vi skrattade!
Onskade sa innerligt att jag hade en kamera den kvallen!
Jag skrattade sa jag GRAT!

Det var alltsa sa att alla flickor inte fick komma in pa kontoret, sa vi stod utanfor och vantade. Grabbarna slappte till slut in oss, och da fick vi se en Łukasz sittandes pa golvet, men malad mustach och sombrero och en gitarr i famnen.
Jag satte mig pa forsta parkett, och showen startade.
Łukasz var berattaren och gitarristen(han spelade bara det dar typiska spanska "darradam", som man ofta hor i spaghettifilmer nar det borjar bli valdigt spannande)
Vi satt och fnissade som en riktig bunt med flickor. Historien var foljande att det var en historia om en stackars ung kvinna som bodde i ett slott, tyvarr sa hade hon inte livet som en prinsessa - hon fick vareviga dag sitta pa kna och stada.
Vasza entrade (med enorma brost, ful gul peruk och skitig kjol) och slangde sig pa golvet och skrubbade.
Vi skrek av skratt, pojkarna kunde knappt halla sig de heller.

Vidare berattade Łukasz, "men varje kvall kom hon till liv och langtade efter evig karlek och en riktigt snygg snygg man att tafsa pa."
Sexig musik fran youtube spelades, och Vasza-nej jag menar Askungen- slet av sig stad-kladerna och borjade dansa(riktigt feminint maste jag tillagga) i sin rosa outfit och svarta natstrumpor..... *garv
"Plotsligt en dag traffade hon en prins."
Clement hoppade in, med sitt lilla plastsvard och pappers-kungakrona. Annu en gang skrek vi av skratt.
"De foll for varann pa direkten och dansade och dansade sa det osade karlek"
Pojkarna dansade en intim dans en bra stund. Stor applad.
"Men plotsligt sag Askungen klockan och hapnade, hon sa till prinsen 'Oh nej, jag maste hem och mata mina katter!'
Hon sprang ivag, lamnade sin prins men hon efterlamnade ett spar, som prins Clement plockade upp"
Vasza skuttade ivag och tappade nagot. Clement "sprang" efter och sag nagot pa golvet. Han plockade upp dem och det var en ,vidrigt, liten stringtrosa. Fragan ar nu hur nagon kan tappa ett par stringtrosor....?I den strorleken.
"Prins Clement ville hitta denna flicka igen, han gjorde allt for att hitta henne. Han letade och letade och hamnade till slut i samma slott som Askungen levde i.
Askungens fula styvsyster valkomnade prinsen och provade trosan, men den var alldeles for liten. "
Ares var verkligen grotesk i sin kvinnokladsel, haha
"Prins Clement sag Askungen i trappan och sprang fram till henne.  Stallde sig pa kna och holl upp trosan och bad flickan att prova dem. Och sa hon gjorde, och de passade!
Mer och mer garvande fran alla hall. Vasza var otroligt sexig i sina alldeles for sma trosor *ironi
"Styvsystern forsokte hindra dem men kunde inget gora. "
Sedan kysstes paret(alltsa pa latsas) och alla hurrade.
"Askungen och hennes prins gifte sig, skaffade annu fler katter och levde ett helt normalt kungaliv med massor av rikedomar som egentligen var skattepengar."
The End.

Vilken show. Aldrig flabbat sa mkt i hela mitt liv, eller jo det kanske jag har men det var ett tag sedan.

Efterat sa blev det sexig musik igen, och killarna kom ut dansande  och delade ut sma kuddar i form av hjartan med ett karlekskort till oss flickor.
Mkt gulligt

Japp, sedan bar det av till .......ja, var gick vi nu igen....hmmm? Vart kan vi ha gatt..?

Bagdad ja. Men annu en gang sa var det trakig musik, tror inte de kan overtraffa den dar red hot kvallen forut. Den var amazing, men igar...? Nej, det var ganska ledsamt.
Till slut sa vart man bara less och gick och satte mig och snackade med en av hippietyskarna. Jag var helsaker pa att han var homo, men tydligen sa har han en flickvan har i Polen, ocksa en tysk volontar alltsa. Det trodde jag verkligen inte, borde inte vara sa snabb i att doma folk ibland.

Iaf, helt plotsligt hade man en dackande Marit i knat - hon madde inte sa bra.
Bestamde mig for att traska hem. Var sa less och trott. Och det var inte roligt att ga hem. Snoade hela tiden, det slutar aldrig!

Vill ha sommar! Och sol! Kunna ga omkring i kjol, och linne. Slippa bry mig om att halla reda pa var man har forlagt sina handskar eller halsduk. . . Slippa ga i blota skor, hatar detta slaskvader!


Imorrn sa bar det da av till Torun. Vi ska ha varan midterm dar. Runt tolv kliver jag och Marit och Milicia pa taget, antagligen ska Ares och Nicola folja med ocksa.

Ah, fick reda pa av danskan att det ska komma en person som kan snacka finska till mid term, hon har haft kontakt med honom och han skrev i ett mejl att han ska pa en volontar-traning, och det finns bara en slags mid-term training for volontarer i Polen.
Hoppas han kan lara mig lite finska. . .


Ok, thats that och no more.



Puss och Kram pa er
 Hoppas alla hade en bra alla hjartans dag.
Ni som inte hade det, remember att det inte ar en speciell dag egentligen. Man ska inte behova bli deprimerad bara for att man inte har nan karlek att dela dagen med.






Pa pa  // Nutley

Kommentarer
Postat av: Louise med familj

det lät som om du hade en bra alla hjärtans dag iallafall.Jag var as-slut,det är jag fortfarande så man ska nog gå och lägga sig nu.Tata.Puss

2009-02-15 @ 22:29:19
Postat av: Kathleen

fnissar Va?? Kom du inte på att du kunde knäppa kort med mobilen??asg Jaja, tur du hade en smart rumskompis...blinkar



Du! Jag är klar med sidan om dig! Jag är SKITANÖJD!! Ska lägga ut den så gå in och kika, lite spänd på vad du ska tycka faktiskt... PÖSS PÖSS!

2009-02-16 @ 07:43:58
URL: http://www.lindarna.net
Postat av: Angelica

haha jag önskar också att du hade haft kameran med dig för att ta kort på den där pjäsen! kan riktigt se den framför mig x) verkar som att du haft en rolig vecka i alla fall =)

2009-02-16 @ 09:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0