Pizza idag !


Oh heliga varme, trodde att mina fingrar skulle bli isbitar idag med.
De ska borja spara pa en massa el och skit, sa de stanger av elektriciteten har pa kontoret. De javlarna!
*morr
Nu nar det ar vinter i Polen igen. Vitt overallt. Jag ar en svart flack i allt det vita, mwaha.

Cholera! Vilken vecka det har varit.

Inget jobb i veckan, eftersom skolorna har lov, men jag har anda jobbat en hel del kan jag saga er.
Skrivit artikel till hemsidorna, uppdaterat infot i info-boxen har utanfor kontoret, sprungit mellan organisationens tva kontor - for att skriva, sedan till det andra och printa ut det, till det forsta igen och sedan tillbaka och printa.

Pa tisdag ar det klubb mote igen och Gosia gav mig och frenchy uppdraget att gora en workshop om skrap - vad kan man bygga och/eller gora med gammalt skrap.
Sa i veckan har vi forsokt att organisera och planera det, plus att det blev mitt uppdrag att sedan springa runt pa stan och forsoka hitta all material vi behover. Plus att vi maste samla ihop skrap(!) Men vi har ganska mycket hemma(vi sorterar skrap hemma, och som sedan ska baras till recycling stallet) vi kastar inte vad som helst - tank pa naturen barn!
Well, vi var ocksa tvugna att sta for pr av det kommande klubb motet. Clem printade posters och flygblad, och jag skulle mala ett stort plakat som sedan ska sattas upp i fonstret har pa kontoret.
Varat kontor ligger alldeles bredvid piotrkowska- och dar gar flera tusen manniskor varje dag, och da finns det ju en chans att ett par av dem tittar upp och ser var reklam och tanker "fan, en ekologisk klubb, det maste jag bara ga pa!"
Nja, we wish. . .

Har ocksa fatt i uppdrag att hitta skolor i sverige och norge som har nat med ekologi och miljo att gora, forsoka kontakta dem och beskriva min organisation och vad de vill - FERSO vill bli partners med skolor i skandinavien, eftersom enligt polen sa ar speciellt sverige i ledning inom att ta hand om naturen osv. Jag holl mun om nar jag horde det. . . haha

Igar var en extremt lang, jobbig men dock rolig dag. fast det slutade inte sarskilt roligt.
Det borjade tidigt imorse, maste kaka frukost och packa grejer for kl 10 sa skulle vi spela volleyboll, anda till kl 14!
I borjan var det inte sa roligt, vi var bara tre i varje lag. Gick inte sa bra att spela.
Vi trodde verkligen att det skulle komma manga fler eftersom forra veckan sa var vi 14 pers!
Igar blev vi totalt bara 7 st. Men mot slutet blev det riktigt skoj.
Manniskor flog mot alla hall, vazha slangde sig i golvet hela tiden - man kan ju fundera hur bla han ar idag, jag fick en boll i trynet, frenchy fick en boll rakt mellan benen-aoutch, jag raknade avstandet fel ibland och medans jag koncentrerade mig pa bollen i luften sa fastnade man i natet.
Ja, allt var precis som vanligt.
Vi spelade riktigt bra, alla var riktigt duktiga. Forutom Milicia som aldrig lar sig att man faktiskt kan sta upp och skjuta bollen.
Och Vazha blev riktigt forbannad mot slutet. Riktig surpelle, hans lag forlorade och han talade inte till ngn hela vagen hem.
Men nar han, jag och Łukazs gick till Manufaktura sa lossnade tjurigheten lite grann iaf.
Jag skulle dra dit for att kopa material. Hittade en del grejer som behovdes, men inte sa mycket dekorationer, hoppas inte gosia blir alltfor "besviken" pa mig.
 Inte mitt fel att jag inte ar superwoman och kan veta var jag skall hitta dessa material-affarer med min radar-syn.
(Jag som ar halvblind och allt)
Naja, nar jag var pa Real dar jag for ovrigt hittade saxar och tejp, sa kande jag att en hemsk huvudvark kom smygandes.
Blev varre nar jag gick till kontoret for att lamna sakerna och kolla mailen. Skyndade mig hem, for att ata nat.
Antagligen darfor jag fick en extrem huvudvark, inte atit nat pa hela dan, plus att det var en lang och intensiv traning hela dan.
Tog tva ipren, la mig pa sangen for att vila, och somnade.
Kl var runt 7, och jag vaknade runt tio.
Det skulle bli party pa Lizzard King kl nio, men inte for mig.
Asch, det ar anda party sa ofta. Det var sakert anda en trakig fest - det brukar det vara.

Blir sakert en massa oldrickande idag med. Naja.


Idag sa gor jag lite research arbete, sedan vid fem sa ska vi ga o kaka pizza - det var lange sen.
Och sa skall jag fa traffa min favorit danska. Hon kom till Łódż i morse. Hon skall stanna i Polen en manad, och gora nat slags volontarjobb. Men inte i denna stad hela tiden tror jag. Har for mig att hon sa forut att hon skulle resa runt till olika stader och joba med sin film.
Ska fraga henne om mer detaljer. Forstod inte riktigt vad hon berattade innan jul.

Alrighty, back to work.

Pa pa !

Kommentarer
Postat av: Angelica

" Har ocksa fatt i uppdrag att hitta skolor i sverige och norge som har nat med ekologi och miljo att gora" Två ord : Resele miljöskola! ;)



det är iskallt här också ska du veta, -18 grader igår! Men det verkar som att du håller dig sysselsatt i alla fall så att du inte märker kylan! Kram på sig

2009-02-03 @ 09:47:13
Postat av: Chrille

Pizza är gött!

2009-02-04 @ 20:53:56
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Chrille

va vart de för pizza btw?

2009-02-04 @ 20:55:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Louise med familj

Hej!Tänkte precis samma sak som Angelica.Resele miljöskola.Är det ni som ringer till dom själva eller?

Här är det också vinter.Less på snö.

Pöss pöss

2009-02-05 @ 17:43:07
Postat av: The Blogger

Mja, angaende Resele miljoskola. Jag har forsokt hitta deras hemsida och allt, men den existerar inte. Har kollat pa reseles hemsida ocksa, men det finns inga uppgifter om skolan - existerar den ens??

2009-02-06 @ 13:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0