Imorrn Spała i 3 dar

Jahapp, nu ar vintern borta i denna stad.
Snon forsvann pa ett kick - later som jag ar deprimerad over det. Men det ar jag icke.


Senaste veckan har varit halvtrakig.
Inte gjort sa jattemycket egentligen.

Kanske i tisdags da, Klubb mote. Det pagick i flera timmar - herregud vad drygt det var.
Forst skulle Clement snacka om recycling och blaha. Tror ingen orkade lyssna sa noga, han pratar ju halvtaskig engelska.
Men vi forstod iaf hans power point presentation (kan ju bero pa att jag hjalpte han med oversattning och sa)
Sedan gjorde vi faktiskt en rolig ovning med Gosia, hennes lilla workshop var att hon delade in oss tre och tre, och varje person skulle ha en roll. Person nr 1 skulle vara energisk och tycka att allt var bra, nr 2 helt apatiska och tredje personen galen i plast. Jag var den energiska och positiva (ah herregud, helt tvartemot den jag ar)
Ingen fick veta nat om vad for roller alla hade.
Vi fick instruktion om att vi skulle hjalpas at att bagga nanting av skrap och sopor. Men vi fick INTE prata (!)
Gud, jag holl pa att garva ihjal mig. Jag skuttade omkring och pep och viftade med armarna av gladje och forsokte "forklara" att, Ah vad jag alskar sopor, lets bygga, ta det har, ja vilken bra ide, go go power rangers!
Faktiskt valdigt svart att vara glad och positiv hela tiden. . .  Men vi lyckades bygga nanting. Ett torn av pet flaskor och utstaende juice forpackningar. Vi skulle sedan beratta vad vi trodde att vi har byggt.
Jag sa att vi hade gjort en vatten renare.
De andra grupperna hade tydligen gjort en skulptur och en tidsmaskin.

Min och Clements workshop var ocksa detta att vi skulle bygga skit utav skit.
Nej, men alla grupper fick ett amne t.ex. stad, historia, zoo.
Och sa skulle det med hjalp av sin fantasi och kreativitet bygga nanting som har med temat att gora.
Intressanta resultat ma jag saga. Vi utsag zoo teamet som vinnare.


Helgalen bild pa "Klubben"


I onsdags sprang jag och danskan omkring pa stan. Hon hade en kamera riktad mot mitt fejs hela tiden.
Hon fragade mig forut om hon fick filma mig och intervjua mig sa hon kan gora annu en EVS film. (Som ska handla om volontarers liv, organisation, Polen osv.)
Visst fick hon val det.
Sa jag skulle bara ga omkring och agera mig sjalv, och hon flog omkring som ett jehu och filmade fran alla hall, plus att hon skulle filma annat som ar typiskt Łódż ocksa.
Vi gick for att kaka en (acklig) kebab, for att gora en intervju dar men det var for noisy.
Pa grund av att vara kebabs var ackliga sa akte vi hem till hennes lagenhet for att kaka nat annat och sedan aven gora intervju.
Hon stallde fragor som vad jag har gjort i mitt liv innan Polen, varfor jag valde att komma hit, vad mina drommar ar, vad jag vill gora efter Polen, vad jag vill saga till andra om EVS. osv.
Plus att jag skulle lasa upp ett par verk, for hon ville anvanda min rost till nagra scener dar hon ska ha bilder pa typiska łódż byggnader, eller nat sant.
Hon ar en duktig regissor faktiskt. Sag ett par scener av en akta kort film hon har gjort, och det var brilliant.


Igar hande inte sa mkt. Hade polska, och det var val nastan som vanligt.
Sedan fick jag antligen tala med min angel! Var pa tiden att du kopplade in micken du!
Var sa skont att fa snacka svenska igen... Visst, jag kan ju snacka svenska med danskan men det ar ju inte samma sak, for da maste jag upprepa mig hela tiden for att danskan ska forsta exakt vad jag sager.
Men det var underbart att fa tala med dig gumms:)


Ser ut som The Knife eller nat

Efter samtalet skyndade jag mig hem for att kaka nat. Danskan skulle komma forbi senare eftersom vi skulle till Bagdad Cafe runt nio. Men vi hittade en vinflaska sa det blev halv elva istallet. Men det var lika bra for alla andra skulle inte dra dit forran vid halv elva de ocksa.
Herregud vad de spelade mysko musik dar. Dubstep var det. Aldrig hort pa maken. Vad jag uppfattade det som sa var det en elektronisk, basig, mork form av reagge. Ingenting for mina oron direkt, men oftast sa gick det att dansa till. Men det gick langsamt ma jag saga.
Iaf sa var det trevligt. Vi motte hippietyskarna dar, och de var tjoiga glada grabbar som vanligt, efter nan timme sa kom aven Marit och Gosia(som bara blev gladare och gladare  - om det ar mojligt  -  ju senare det blev). De hade varit pa Opera tidigare pa kvallen.
Tydligen sa var det roligt eftersom jag och Marit stannade till halv tre(pa en torsdag!) Till slut lamnade vi Gosia och traskade hemat.

Idag kanske vi ska dra dit igen eftersom de ska gora en tribut for Red Hot.
Sa jag gav forslaget att alla kan traffas hemma hos oss, spela kort och sen dra dit.
Men det far inte bli sent for vi allihop ska upp tidigt imorrn bitti.
Eftersom...
Vi ska annu en gang aka till Spała. Suck.
Bussen gar halv 10 eller nat, och vi ska stanna dar tills pa mandag.
Ingen aning egentligen vad vi ska gora, men det ar ju en sorts traning bara for oss inom varan organisation.
Jag ar inte saker, men jag tror att hippietyskarna, italienskan Stefania, Ahres och Nicola ska dit med.
Och sa pa sondag sa ska 8 medlemmar ur klubben komma.
Vi ska tydligen gora nagra aktiviteter. Vi volontarer ska gora nat for mentorerna, och mentorerna ska gora nat for klubb medlemmarna och sa vidare.
Jag misstanker att vi aven ska borja planera Jordens Dag..................nie nie nie....
Och det kommer att bli ANNU varre an forra planeringen vi hade, Volontar veckan om ni minns!
Jeez.

Men om en timme sa ar det polska lektion - wee. *ironi
Och efter det sa maste jag och Clem borja planera var gemensamma workshop, annars far vi hoken Gosia pa oss.

Och, jag kom pa att jag maste skriva artikel om vart senaste klubb-mote.





Pa Pa



Kommentarer
Postat av: Angelica

HAHA jag älskar den där bilden på oss, fågelskrämmornas mästare^^ det var jätteroligt att prata med dig, även om jag hade diverse tekniska problem (Läs att jag var klantig nog att råka sänka volymen) Hoppas du har en trevlig helg!:) miss ya

2009-02-07 @ 10:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0