9 dar kvar

Uscha, igar var jag riktigt less pa jobbet och eleverna.

Som vanligt sa hade jag min Writing workshop. Tyvarr sa fick jag igar en hemsk grupp. Egentligen sa var det bara tre pers som var hemska, men tre manniskor kan forstora en hel klass.

Som jag har berattat forut sa skall klasserna skriva en 'novell' tillsammans. Det ar 5 grupper, och varje grupp har varsitt kapitel.

Och sa var det da denna grupp som hade kapitel 4, jag hade forklarat for dem vad de skulle gora. Och bad dem att fraga mig om de undrade over ngt.
Nej da.
Och inte skrev de ngt inte!

Det var en tjej och tva killar.
Tjejen var en typisk bitch som skulle bete sig sa coolt som mojligt, eftersom hon var med tva boys, vettni.
Man rakade ut for sadana jamt pa hogstadiet minns jag, usch sa jag avskydde dem.
Det verkar jag fortfarande gora.
Iaf.
De satt och gapskrattade, brot arm, hade pen slagsmal.
Till slut rot jag till och sa att de kan pyssla med sitt kapitel istallet for att halla pa och leka.

Nar jag skulle ga sista rundan och kolla laget, sa sag jag att de fortfarande inte hade skrivit ngt.
Sa jag forklarade allt igen i lugn takt, och avslutade med ett "you understand?". Jag talade faktiskt med trevlig ton, ska jag saga er.
Da skulle ena snorungen harmade da min rost med ett "yes" till svar. Flickan borjade fnissa. Mina ogon morknade...

Jag vart forbannad.

Men eftersom jag inte ar deras larare sa har jag inte auktoriteten att saga till dem hur de ska bete sig eller inte.

Sag pa de andra eleverna att de skamdes over sina klasskamrater och inte riktigt visste vad de skulle gora.

Men jag satt de sista 5 minuterna bakom katedern, intog min 'mordar'-position och ra stirrade pa de tre ligisterna.
Tror de blev lite skraja, eftersom de aldrig vagade mota min blick efter det.

Jag har hort att jag kan se otroligt grym och elak ut ibland nar jag inte vet om det, men om jag verkligen koncentrerar mig pa att se ut som om jag kom fran helvetet sa borde det nog satta lite fart pa otrevliga snorungar.
Och det gjorde det.

Ibland sa funkar mina taktiker ocksa....
Kommer bli en otroligt bra moder. Ha ha!



Idag sa hade jag mina tva sista workshops.
Och dessa tva klasser var riktigt ok som my last journey.

Tydligen sa tyckte en larare att min ide var riktigt bra. Eftersom hon undrade om hon kunde fa nagra kopior pa mitt skrivmaterial.
Hon undrade om hon fick anvanda det till nagra av hennes andra klasser. Visst fick hon val det!



Imorgon sa ska Lisa komma.
En annan volontar har i Polen fran Sverige.
Langesen jag traffade henne nu men det ska bli trevligt.

Vazha har fatt tag i Angels and Demons sa vi ska forsoka ha en movienight nan gang innan helgen.
Eftersom de andra volontarerna ska aka ivag till nan annan stad pa lordag.
Jag orkar inte folja med, de ska ha annu en free-hug action. Men jag var med och grundade den forsta - det racker.
Sa, jag maste hitta en projektor. Antagligen fraga Joanna.
Vi har ju en filmduk, plus sorround system. Sa det kommer bli en liten hemmabiokvall.

Trevligt trevligt.






9 dagar kvar till hemresan. Ja, jag raknar dagarna.
Nastan timmarna. Men det ar 10 dar kvar tills jag ar i Solle igen.




Homecoming is near.....





Snart kommer jag fa sitta vid ett bord med sanna har manniskor...




Pa pa

Kommentarer
Postat av: Chrille

Yttligare en av mina "Film Special" har nu fått sett ljuset!!



Välkommen in!!

2009-06-03 @ 19:33:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0