Helsvensk helg

I torsdags anlande Lisa. Det var fanimej pa tiden, hon hade lovat i en evighet att komma men sa antligen kom hon anda fran Białostok. Lisa ar ocksa volontar har i Polen, jag traffade henne pa pre-departure training i Sthlm forra aret.

Hela helgen var ett enda stort skratt. Vi flabbade fran Torsdag till Sondag.

Iaf, jag akte och hamtade henne pa stationen och vi akte direkt till lagenheten.
Vi skulle ha hemma bio pa kvallen. Eftersom vi har en bioduk, och Vazha hade film och laptop och Gosia hade projektor sa var det helt enkelt en bra ide att ha filmkvall.
Alla andra kom ocksa.

Vi sag pa en ny film "The Gift". Helkonstig och halvdalig.
Handlade om en kille som helt plotsligt fick en present, och inuti var det en otroligt ny mobil med manga knepiga finesser.
Och fran den mobilen fick denna kille konstiga sms, om vad som skulle handa honom inom nagra sekunder.
Den kunde ha varit valdigt spannande men.... visst det var en bra filmide, men..... nja.
Den var inte sa bra gjort anda, och jag storde mig pa huvudrollen hela tiden. Usch.



Pa Fredagen sa spelade vi volleyboll i 2 timmar. Aven denna gang sa var vi ganska manga, och da ar det alltid roligare.
Vi bytte lag ganska manga ggr men anda sa vann vi i mitt lag hela tiden....jag undrar varfor. hehe
Och det mest konstiga var att jag inte fick nan boll i trynet. Brukar jag ju alltid fa.

Efter matchen, akte jag och Lisa till real och hade storhandling. Vi gjorde en brakmiddag.

Mot kvallen akte vi och Marit till Gorkiego. Vi skulle traffas allihop for senare skulle de andra aka till Gdansk och stanna hela helgen eftersom det ar Freehug-action dar (varken jag eller Lisa hade lust ork eller pengar till det - typiskt svenskar)

Som vanligt blev det kortspel, som vanligt blev det Cant. Alltid lika roligt.



Lordag sa var det nationaldag. Och hela dagen var ett enda stort aventyr.
Vi akte forst till kontoret.
Och som jag brukar gora klampade vi in pa kontoret, och brydde oss inte om larmet eftersom det funkar aldrig.
Men denna gang verkade det gora det....

Polisen kom efter en kvart. Och undrade vad vi gjorde dar.
Vi sa pa knackig polska att det ar mitt kontor, jag bor har, Lisa bor inte har, vi ar volontarer.
De ville se Id, och de ringde the headquarter och sa vara namn om och om igen. De sa aven nat om att vi satt vid datorerna och kollade vara facebooks.....Haha

Sedan undrade de varfor vi inte knappade in koden, vi sa att vi inte vet vad det ar for kod.
Det ar ju visserligen sant, men jag kunde ju inte saga att larmet vanligvis aldrig borjar tjuta sa jag brukar inte bry mig om den..
De tackade oss och onskade oss en god dag.
Sa var det med det..

Efterat skyndade vi fort som fan harifran, vi ville inte att det skulle upprepa sig.

Vi drog till Quo Vada och skulle borja med varat firande av Sverige dagen, med polsk pizza.

Stannade dar ganska lange eftersom vi kom hem runt halv sju.

Dar vi fortsatte firandet med svensk forfest.
(Receptet ar - tva svenska galningar, en polsk vodka, ror om i en timme med polska versionen av Fangarna pa Fortet, sedan en stor dos av svensk musik, och krydda med en indisk(?) vattenpipa)
Resultatet

Man kan alltid ha roligt med en kamera


Jag hade kommit overens med Łukasz att vi skulle traffas pa Biblioteka vid tio, men det var bara Vazha som var dar i tid. Jag o Lisa kom senare, Łukasz kom annu senare. Naja.
Vi hade jadrans kul pa puben, Vazha hade tagit med sig en kortlek.
Vi satt och spelade i tre timmar(!)

Runt 2 drog vi till Jazzga, dar vi traffade pa Gosia, Kasia och Ares.
Det var nan reaggekvall(som vanligt, vad annars)
Men det var kul. Inte lika roligt som det var tidigare pa kvallen, men det var ett helt ok avslut.

Vi sov inte sarskilt mycket den natten, eller morgonen.
Skulle vakna innan tolv eftersom hennes tag skulle ga innan 15.

Det var en herrans rolig helg, och det mest underbara var att fa prata svenska igen!
Det ar sjukt vad manga svenska ord jag har glomt bort.
Oftast sa stammade man ganska ofta, glomde ju bort vad det heter pga att man tanker pa engelska.



Igar var en hemsk dag.
Vaknade sjukt tidigt, och man var annu mer trott pga att man inte hade sovit sarskilt mkt de senaste dagarna.

Vi volontarer skulle ha varan sista 'picknick' workshop-dag.
Denna gang var det pa Marits dagis.
Usch, vilken lang morgon det var!

Jag och marit kom dit runt sju och skulle borja med att hacka sallad och forbereda.
Sedan vid atta kom resten av volontarerna och vi skulle bara ut ett 50 tal stolar och bord ut i tradgarden.
Herregud, dagiset hade verkligen forberett en hel del. Det var helt sjukt.

Tyvarr hade jag inga bilder.
For det mesta hade man trakigt.
Kunde inte gora sa mkt. Jag hade egentligen bara forberett en massa, det var det jag var till for.

Eftersom jag skulle rita typiska symboler for eu lander pa stora flipcharts.
Men ungarna forstorde ju bara min alg, min bjorn, min viking, och allt annat.....
Och sedan sa hjalpte jag ju till med det som gjordes tidigare pa morgonen innan alla ungar och foraldrar kom.

Ja suck.
"Picknicken" pagick alltfor lange.

Efterat drog vi till Manu och kakade.

Sedan fortsatte mardrommen.
Vi skulle hjalpa Joanna pa hennes kontor med en massa forberedande infor konferansen vi hade idag.
Tog ju evigheter.
Efterat blev vi glada igen, for vi fick smaresterna av vara "manadspengar".



Men mardrommen var inte slut for det.

Idag skulle man vakna ackligt tidigt igen.
Konferansdag.
Bara jag, Clem och Milica behovdes.
Som vanligt var jag dar forst, hjalpte till med ditt och datt.
Sedan sa fick vi vara uppdrag. Jag och Milica skulle vara vardinnor, Clem fotograf.
Jag och Milica skulle ta emot folket innan de kom for att narvara pa konferansen.
Det skulle komma olika grupper hela tiden,
och de skulle skriva pa papper och fa sina "info bags" som vi forberedde igar.

Jag fick extra uppdraget att vara mellanhand. Alltsa be grupperna att vanta och sedan fa tecknet fran Joanna innan de kunde bli inslappta. Annars skulle det ha blivit kaos och det skulle inte ha gatt som pa rals som det tydligen gjorde idag...

Iaf sa hade man trevliga pratstunder under tiden med Milica och Clem.
Aven Łukasz och Gosia kom och stannade en stund sa man fick prata med dem.

Sen var skiten slut, efter 4 timmar.



Pa fredag aker jag, och pa lordag ar jag hemma igen!








Pa pa

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Äntligen har Coverama...III... fått se ljuset!

Välkommen in!!!

2009-06-17 @ 19:25:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Ännu en film special har sett dagens ljus!

Välkommen in!

2009-07-02 @ 21:02:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Renée

jag gillar att du säger helgen från "torsdag till söndag" ;D

2009-07-14 @ 14:38:05
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Ta gärna en till på min nya Coverama...IIII...



Välkommen!

2009-07-16 @ 19:47:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0