Aventyr i Krakow

Del tva ar vad som hande i Krakow.

Jag och mamma tog bussen dit. Var ett forbaskat jaktande fran utcheckningen pa hotellet till stationen.
Planen var ju att ta taget, men det fanns inget tag. Misstankte att man skulle vara tvungen att aka tag forst till Warsawa och sedan byta till Krakow.
Men det skulle bara ha varit stressande. Nog stressande att bara befinna sig i Warsawa.

Bussresan var varm, som i helvete.

Airkondition fanns, men inte tillrackligt.

Bussen gjorde iaf en stopp under hela resan.

Da hade man ett plan fran kriget mitt framfor nasan. I riktigt bra skick ocksa..



Nar vi kom till stationen sa var det som vanligt bara att ta en taxi till lagenheten.
Vi skulle alltsa bo otroligt nara centrum, pa Jana street i nan lagenhet som kallades John 1.

Jag och mamma hade redan fuskat och kollat upp stallet pa internet sa vi visste ungefar redan hur det skulle se ut. Dock sa knappte jag inte lika bra kort som de bilder jag sag pa naten. Men nastan iaf....




(Det ar absolut inte min resvaska....!)



Snygg vaning, men problem uppstod en morgonen da vi skulle dra till Auschwitz. Fanns inget varmvatten.
Killen som kom och fixade trycket och m.m sa att det problemet var att det ar en gammal byggnad med gamla ror fast det ar en nyrenoverad lya.


Pa fredag kvall gick vi saklart ut och at. Resturanger var kantade langst hela gatan dar vi bodde. Men vi kom anda ut till torget dar det var mer oppet, saklart, och trevligare.



Otroligt fin kyrka fanns i narheten (vad annars kan man vanta sig i detta land?)


Stackars krakar som maste slita i solen vareviga dag.



Vi hittade ett bord till slut i all mannisko-soppa. Mamma fick prova pa akta polskt ol.
Vi hade trevligt och tittade mest pa hastarna och allt roligt folk som satt omkring oss.
Var ju bara roande det, att glo pa alla utlannigar framforallt! Manga engelsman i Krakow.

Krakow ar en otroligt vacker stad. Klart bast den hogst uppskattade turist staden i Polen.
Lodz och Warsawa kan man helt enkelt inte jamfora med.



Dagen efter sa var det raka Merca-sparet till Auschwitz.

Men det ar en annan saga som jag berattar en annan gang. Inte ikvall.


Nu maste jag aka hem och ata dagens forsta mal mat sedan frukost. Stressig dag idag.
Natti natt

Pa pa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0