Hel helg i Manufaktura.

Fredag kvall sa skulle det tydligen visas en film ute i kylan pa Manufaktura.
Iallafall, jag stod och vantade som vanligt pa resten av ganget. De var ju sena som vanligt.
Efter en....evighet kom de en efter en. Och vi kunde stalla oss i ko, i vantan pa att fa bra platser till filmen.

En stor skarm befann sig mitt pa....torget. Vet inte hur man ska forklara. Hade inte kameran med mig den kvallen sa jag kan inte visa hur det sag ut heller.

Iallafall.

De skulle visa "År 2001 - ett rymdäventyr" fran 1968, med Łódż egna stor orkester Filharmonika skulle spela bakgrundsmusik.

Vi stod och vantade i kon. Men tydligen sa fick vi vanta 2 timmar in vain. Fanns inga sittplatser..
Vi var anda tvugna att sta i annu 2 timmar, for att se filmen.

Garvade gjodre man i den forsta kvarten da fula apor kom seglandes in pa bilden.
Men live-orkestern gjorde det riktigt coolt.
Dock sa var filmen urdalig.
Tank att ett masterverk bara gjordes ett par ar senare, och som gjordes Mkt mkt battre....

Med stor vark i min rygg och i mina fotter sa somnade man pa stort den natten.



Lordag kvall var mkt roligare.
Rymd temat fortsatte - tydligen.

Denna gang sa var det luft teater, kallar jag det.
En "teater" grupp fran Frankrike skulle genom musik springa omkring bland oss i publiken, med rep i handerna. Men i slutet av repen sa seglades det stora figur-ballonger.


Manen seglar in.


Hasten var sot men jag fattade nada.


Den onde kommer in och vill ata upp alla.

Var sa roligt att se alla ungar. De var helt uppspelta, och ville ta i de stora ballongerna nar de kom farande.
Om de hade tur sa kom en svans farandes som de kunde peta pa.


Sedan kom en toka pa en mane.



Sedan kom helvetet.
Ja jag vet inte, jag tror att denna teater var menad att vi sjalva skulle ha en egen uppfattning om handlingen.
The end.

Kvallen fortsatte med att vi gick och vilade pa en pub.

For den lordagen ar valdigt popular bland museum.
Vi ville vila vara fotter innan vi skulle inta vara positioner i "Night of museums"

Det ar alltsa gratis intrade pa varenda museum i hela Łódż, och det finns speciella trams som tar besokare overallt.

Jag orkade bara besoka tva museum.

Jag hade min natt i detta museum - dar de visade hur det var forr.


Man fick ga i en gang, som en resa i tiden. Stenaldern, jarnaldern, medeltiden. osv osv..






Jag misstankte starkt att man inte fick ta kort, men jag lekte ovetande turist.


Akta skelett.



Efter forsta museumet sa gick jag, Kasia, Vasza och Łukasz till ett annat museum som var totalt ointressant for mig. Vi visste tyvarr inte fran borjan att det var ett kyrk museum.
Suck.

Sedan bar det av hem, med varkande fotter. Igen.



Nasta kvall sa var det konsert kvall pa Manufaktura.
Vi traffades, nastan i tid allihop, Jakob och Stefan kom ocksa. Inte sett dem pa tva manader ungefar.

Forsta bandet hade vi missat, fick man veta. Men andra bandet startade vid atta.
Myslovitz hette dem. Polskt rock band.
Jag skulle snarare saga polskt pop with rock guitars. Med andra ord wannabe rock.
Jeez, jag fick bara ont i oronen(plus ryggen).

Tyvarr sa var konserten inte slut nar man trodde det.

Kande for ovrigt igen de tre sista latarna de spelade. Eftersom radion spelar deras mest kanda latar 500 gr om dan.
Sa nu hatar man bandet annu mer an forut.


Mandags kvall var roligast.
En helt vanlig middag i Gorkiego flat. Jag, Hanne, Jana, Clement, Vasza och en tysk kompis till Hanne satt och at god mat och diskuterade livet.
Sedan spelade vi Can't, och da forsvann tiden.
Vi hade roligt som bara den, men det ar ju oftast sa att man maste aka hem nar man har som roligast.
Jag var tvungen att halla koll pa tiden eftersom Marit skulle komma tillbaka fran tyskland med sin familj, och hon har inte nan egen nyckel annu.

Otroligt nog sa glomde jag bort tiden och missade bussen tva ggr.
Men Marit fick infinna sig i det, hon och sin familj kom och hamtade mig med deras bil istallet.
Inte ofta man aker bil, alltid lika roligt.


Gjort idag?
Inte mkt.

Enda vettiga ar val att jag och ett par personer sitter fortfarande har pa kontoret eftersom vi malar plakat och figurer och allt mojligt till ett evenemang vi har pa torsdag.

Eftersom var klubb ar partners med Luka(en pub/klubb) sa far vi lana deras klubb for att organisera varat.
Vi ska alltsa visa en film om fairtrade, det blir live musik, och under tiden kan folk dansa, dricka, kolla in var information om var klubb, plus delta i olika grejer vi ska ordna tills dess. Det skall blandannat bli rollspel.

Mkr intressant.

Imorrn sa har jag en tidig workshop.

Usch. Jag maste dra hem och sova men vi ar inte klara har annu.....Suck.


Night.

Pa pa

Kommentarer
Postat av: Chrille

Ännu en "filmspecial" finns nu att läsa på min blogg :D

2009-05-24 @ 17:47:45
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då var det dax för dunder succén "Coverama" att få se dagens ljus igen.

Välkommen in!!

2009-05-26 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0